Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Macig" skrivare?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag letar och letar, så antingen är det något fel på mig, eller så finns det helt enkelt ingen "macig" skrivare att hitta. Vad jag menar med macig är att den matchar annan macutrustning (airportstationerna, macbook/iMac eller macbook pro/mac pro) samt att den fungerar ihop med Airport.

De enda jag lyckats hitta är några lexmarkmodeller som är riktigt fina jämte min ibook g4, men de ska tydligen ha kasst macstöd. Hur kommer det sig att inga producerar sådana skrivare, när det produceras så mycket annat macanpassat? Fast den egentliga frågan är såklart, är det någon som har några tips på vad jag ska leta efter?

Jag har en HP Photosmart C3180 och är mycket nöjd med den. Den är vit och matchar min Macbook väldigt bra.

Det är en allt-i-ett-skrivare, dvs., den har skanner, kopiator och skrivare i ett. Tyvärr så kan man inte skanna via Airport. Den har även ett par år på nacken, men den fungerar fint, om man inte har allt för höga krav.

Jag tycker min trådlösa Canon Pixma iR4000R är ganska macig. Svart pianolack och så.

Ja, jag får väl nöja mig med de produktserierna. Jag tycker bara att det borde finnas RIKTIGT maciga skrivare, på samma sätt som det finns en massa utrustning som exempelvis matchar mac mini exakt i storlek och form.

Lexmark har en serie skrivare som ser maciga ut, men som tydligen har tvivelaktigt OSX- och airportstöd:

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-08-06 17:38

Min Dell 725 skrivare är ganska macig, däremot vet jag inte hur det är med drivrutinerna..

Min Lexmark 120N är inte macig i utseendet, men väl i installation. Inget behövde installeras, allt gick som smort.

Min kompis köpte också en, använder den över Netgear, skivan ligger oanvänd.

Tröttnade på 3 olika färgskrivare. Allt trassel med färgpatroner fick mig att gå över till svartvit laser.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2007-08-09 16:17

Samsung 1710p

Min Samsung 1710p har några år på nacken men är helt kompatibel med mac och sitter i min airport express tillsammans med stereon. Sladdfritt:cool:

Vad är det egentligen som gör att en skrivare fungerar till Airport? Om den fungerar till OSX borde den väl fungera till airport? Hur fungerar egentligen utskrift via Airport teoretiskt?

Alla skrivare som jag har testat har fungerat med Airport. Tror att det är som så, att fungerar de med OS X så fungerar de med Airport. Men jag vet inte.

Ursprungligen av ztaafen:

Alla skrivare som jag har testat har fungerat med Airport. Tror att det är som så, att fungerar de med OS X så fungerar de med Airport. Men jag vet inte.

Min Oki-nätverkslaser håller inte med. Funkar jättebra både från OS9 och OSX, men över Airport hittas den inte. Lustigt nog har jag aldrig fått den att funka med MS Windows heller.

Uppföljning:

Jag köpte en Lexmark z1380 (se bild ovan) till slut trots förmodat inkompatibilitet med AirPort. Mycket riktigt fungerade den inte med AirPort, trots att den upptäcks och kan läggas till via min AirPort Extreme. Jag beslutade mig dock för att behålla den ändå, eftersom den är snygg, skriver ut helt ok (jag skriver bara ut text/fakturor) och är billig. Den kostar bara 399 inkl. moms.

Om någon har några förslag om hur man kan kringgå problemet med utskrift via AirPort så är jag öppen för förslag!

1
Bevaka tråden