Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Måste minnena i MacBook vara lika stora?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Dum fråga kanske men , om jag vill stoppa i mer minne i min macbook (svarta)måste jag då ha likadana minnen eller kan man tex ha en 512 + en 2gb modul ?

MVH

Corintur

Vissa program mår bättre av det men det är inte lika strikt som det var med RDRAM som dog för några år sedan.
Men du kan väll ändå inte köra mer än 2 gb ram i den lille stackaren. Köp 2x 1gb istället för under 1000kr så är det fixat

OK ,Tack

/Corintur

Ursprungligen av chikuba:

Men du kan väll ändå inte köra mer än 2 gb ram i den lille stackaren. Köp 2x 1gb istället för under 1000kr så är det fixat

Jo, man kan köra med upp till 3GiB RAM i en Macbook, även fast Apple säger att det inte går.

Den eviga frågan, vilket RAM ska det sitta i MacBooken, jag har beställt två av dom här:

http://www.inwarehouse.se/Product.aspx?prd=1018273

Passar dom? Upptäckte att skillnaden var att det just nu sitter SD-RAM fast jag har beställt SO-DIMM, gör det något?

Ursprungligen av ApollonDeux:

Den eviga frågan, vilket RAM ska det sitta i MacBooken, jag har beställt två av dom här:

http://www.inwarehouse.se/Product.aspx?prd=1018273

Passar dom? Upptäckte att skillnaden var att det just nu sitter SD-RAM fast jag har beställt SO-DIMM, gör det något?

SO-DIMM är enbart storleken/formfaktorn på minnet. SO står för "Small Outline" och är som namnet säger mindre för att passa i bärbara datorer.

Du har alltså beställt rätt sorts minne.

Corsair minnen

Har sökt runt i forumet och hittat lite här och där att det verkar strula en del med Corsair minnen , nån som vet om detta gäller nya (svarta) macbooken

/Corintur

Jag köpte sådana här minnen till farsans svarta macbook. Verkar funka klockrent.

perfekt , tack för snabbt svar

/Corintur

Vi på macoteket säljer ICE och det har vi aldrig haft problem med. Så jag skulle väll rekomendera dem då jag själv köpt sånna.

Tackar för hjälpen!
Sitter nu med 2 GB RAM och det funkar klockrent!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-08-09 18:12

Tog "Shattapp"´s tips och beställde dessa från inet.

Funkar perfekt.

1
Bevaka tråden