Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Strulig DWL-G122 Wlan-adapter

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-08-06 10:38

Jag har köpt denna produkt, men det strular som bara den. Jag ska byta den, men p.g.a. tidsbrist hittar jag gärna en lösning på problemet istället (om den inte är helt paj).

Jag har köp den till en gammal Mac Mini (första modellen) med senaste osx.
Till att börja med funkar den inte med osx Airport kontroll. Finns inte den om inte hårdvaran finns i burken? Man installerar istället en risig d-link driver som lägger en mätare där Airportknappen brukar vara. Denna visar full mottagning, och jag är ansluten till nätverket. Trots detta funkar det inte. Ibland blinkar den till funkar ett par minuter, för att sedan sluta funka igen. Fortfarande med full mottagning. Detta gör att det troligtvis inte är en inställning utan snarare hårdvaran, men jag vill ändå kolla om ni har några tips..

  • Medlem
  • Stenungsund
  • 2007-08-06 11:04

Rent generellt för mac så gäller nog att USB adaptrar för trådlöst nät är absolut sista utvägen för att få ett fungerande trådlöst nätverk.

Jag vet inte ifall nån av DLinks usb stickor hittils som har stabila drivers till OS X men de jag provat själv har alltid strulat på ett eller annat sätt.

  • Medlem
  • Härryda
  • 2007-08-06 15:25

Fungerar bra på emac

Vi använder DWL-G122 på våra emacar. (700 Mhz). Sitter 25 meter från routern (kontor i garaget) och har strul bara när det är hinder i vägen i trädgården. Fungerar annars mycket bra.

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-08-06 19:54
Ursprungligen av Trinodia:

Rent generellt för mac så gäller nog att USB adaptrar för trådlöst nät är absolut sista utvägen för att få ett fungerande trådlöst nätverk.

Jag vet inte ifall nån av DLinks usb stickor hittils som har stabila drivers till OS X men de jag provat själv har alltid strulat på ett eller annat sätt.

Vad är alternativet om man vill köra trådlöst? jag installerade hursomhelst den senaste drivaren från ralink, och det verkar funka hitills! Tack för hjälpen alla!

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-08-07 11:37

Det funkar iaf lite. Den ballar ur ibland och får "no connection", men funkar igen om man drar ur/sätter i den. Skräpprodukt! Nu byter jag till en sjukt lång nätverkskabel istället som jag måstre dra igenom hela lägenheten.

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-08-07 22:02

Det bisarra är att det verkar som att den tappar kontakten när man kör programuppdatering.. Annars tappar den lite när som helst. Sjukt.

1
Bevaka tråden