Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vågar jag köpa en begagnad iMac på annons?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag funderar på att byta ut min pc mot en imac. Det säljs flera begagnade på blocket. Vågar man köpa en dator begagnad på annons?
vad ska man kolla efter?
Har sett på detta forum att imacar kan strula, och en kille hade fått byta till ny fyra ggr innan han fick en felfri. Då ere lätt att bli lite skeptisk.

tacksam för kommentarer / Henrik

Beror ju iofs på hur mycket du ska lägga ut. Men om jag var du skulle jag nog spara lite mera pengar och vänta till på Tisdag och vänta och se om det kommer nya iMac:ar och satsa på dom.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-08-04 19:59

Det är alltid riskabelt att handla begagnat. Men om datorn har det den utlovar och all tillbehör, samt kvitto så har du gjort vad du kan. Läs gärna en relaterad tråd jag startat.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-08-04 23:37

Är ju enklast att inhandla en dator du kan se, testa och hämta själv. Annars känns det ju lite riskabelt, speciellt med tanke på att Posten verkar gilla att tappa bort(?) datorer.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2007-08-04 23:56

Betala aldrig i förskott. Betala mot postförskott om du inte kan hämta datorn själv.

Om säljaren verkar skum, t ex inte vill uppge sin fullständiga adress, avstå från köp.

Nu får gärna någon rätta mig om jag har fel men är det inte så att de senare iMacarna dras med färre eller inga direkta fel.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-08-05 14:18
Ursprungligen av draags:

Nu får gärna någon rätta mig om jag har fel men är det inte så att de senare iMacarna dras med färre eller inga direkta fel.

Ja, de är så gott som felfria, speciellt andra generationen av Intel-iMacar med Core 2 Duo. Det kan alltid finnas måndagsex men framförallt är det iMac G5 som haft problem med fläktar, kondensatorer och nätaggregat (kanske inte sista modellen med iSight). Problemen beskrivs i http://www.99.se/emac-imac/214954-hjaelp-min-imac-bara-doer.html som du redan vet.:)

Ursprungligen av Homy:

Ja, de är så gott som felfria, speciellt andra generationen av Intel-iMacar med Core 2 Duo. Det kan alltid finnas måndagsex men framförallt är det iMac G5 som haft problem med fläktar, kondensatorer och nätaggregat (kanske inte sista modellen med iSight). Problemen beskrivs i http://www.99.se/emac-imac/214954-hjaelp-min-imac-bara-doer.html som du redan vet.:)

Stämmer !, och jag har aldrig haft problem med min iMac ,med isight (ca 2 år)

Köp en ny, ta den på avbet om det behövs. Klart värt att få nya saker, med garanti, alla de senaste programmen. Obegagnad Mus och "lukta nytt" i kartongen kostar en massa, men personligen tycker jag det är värt det.

Köpa en beg kan lätt sluta med att man gjort av med pengarna och står där med en dator som inte är värd reparera...

Tack för tipsen - det lutar åt att jag köper en ny imac eller en begagnad med tre års "protection" eller vad det heter - så jag kan få support och garanti.

1
Bevaka tråden