Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airport express och flera högtalare -hur??

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Jag fattar inte hur man ska få itunes att strömma till flera högtalare samtidigt och det verkar inte finnas så mycket guider till hur man gör? Vet någon här hur man gör?????

På apples hemsida står det bara att man KAN göra det, men inte HUR....

Jag har senaste itunes och macos x

Jättetacksam för tips

Ladda ner senaste versionon ev iTunes, köp flera AirPort Express, koppla dem till diverse förstärkare/högtalare, ställl in iTunes att söka efter AirPort Express automatiskt, välj högtalare långt ner till höger i iTunes. (typ)

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-08-04 17:20

Jag har för mej att du döper dom olika AP Express till samma namn, kanske även samma kanal. Så ska det fungera. Men jag är inte säker.

Måste man göra ett WDS-nät av alla airport express för att det ska funka?

  • Medlem
  • 2007-08-04 22:59
Ursprungligen av mezzanine:

Måste man göra ett WDS-nät av alla airport express för att det ska funka?

Nej.

Är problemet att du inte kan strömma ljud till airport-enheterna över huvud taget, eller är det just att strömma till multipla punkter samtidigt som strular?

Ursprungligen av Toett:

Nej.

Är problemet att du inte kan strömma ljud till airport-enheterna över huvud taget, eller är det just att strömma till multipla punkter samtidigt som strular?

Jag har tre st airport express, en i varje rum och varje har högtalare inkopplade.
Jag kan bara strömma ljudet till ett rum i taget, hur gör man för att strömma till samtliga högtalare/airportstationer?

Blir inte klok på detta... borde ju vara världens enklaste sak, men jag hittar inte ens någon info om detta på apples supportsidor.

/H

Så här ser det ut längst ner i iTunes hos mig. I menyn kan man sedan välja enskilda AirPort Express eller klicka i att man vill strömma till fler enheter samtidigt. (Dåligt exempel, en av mina Expresser är utlånade för tillfället).

Om det inte fungerar hos dig: ligger samtliga Expresser du vill strömma till inom samma nät?

Är det verkligen så enkelt?
Jag får inte upp det menyalternativet (multiple speakers).
Jag använder bara de två express-enheterna för att strömma ljud, det är inget internet på dem typ, de är separata airports, jag har inte lagt dem i "samma nät" på något sätt? Måste man det? Hur har du gjort för att få det att fungera?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-08-16 20:00
Ursprungligen av mezzanine:

Är det verkligen så enkelt?
Jag får inte upp det menyalternativet (multiple speakers).
Jag använder bara de två express-enheterna för att strömma ljud, det är inget internet på dem typ, de är separata airports, jag har inte lagt dem i "samma nät" på något sätt? Måste man det? Hur har du gjort för att få det att fungera?

Datorn, och alla AE måste vara i samma nät. Då får du upp alla AE i iTunes som är aktiva på det aktuella nätet.

Vilken version av OS X och iTunes har du?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-05 13:28

Lägg båda AE i samma nät.

Ladda hem senaste uppdateringarna till dem från Apples hemsida.

1
Bevaka tråden