Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med AutoCad LT 2008 och BootCamp

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-07-05 15:55

Jag använder AutoCad 2008 på WidowsXP i BootCamp dagligen.

Av någon anledning faller registreringen ur varje gång jag använt AutoCad???
Den ska verifiera licensen och ger mig bara 7 dagar kvar att amvända programmet.
Nu måste jag registrera mig via mail en gåmg i veckan för att kunna jobba.

Är det någon som har liknande erfarenheter.

Kan det här bero på något strul mellan BootCamp, XP och AutoCad LT 2008?

Är det kört att använda LT på Mac nu???

Jesper

Jag hörde på jobbet om en som hade problem med att köra andra Autodesk-produker i bootcamp. Minns inte exakt vad hans problem var, men jag kan försöka komma ihåg att kolla det imorgon och posta här. Tror dock att hans problem inte var licensen utan något annat.

Har tyvärr samma problem med 3D Studio Max, och vet flera som har det. Har dock ingen lösning på problemet.

Mvh,

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-08-03 23:35

Extern HD skapar problemet?!

När jag startar AutoCad LT 2008 men en extern USB 2.0 hårddisk ansluten hoppar registeringen ur... Sen är det bara att maila Autodesk och vänta in den nya koden.
Om jag kör backupen utan att använda LT så fungerar det.

Autodesk och Microsoft Windows XP i sitt esse... (Varför hatar vi Windows XP?)
eller är också Apples bootcamp medskyldig?

Har i allafall hittat ett sätt att gå runt problemet. Kanske kan det hjälpa någon.

Boot Camp är bara en samling drivrutiner. Det ska inte påverka om du startar Windows på datorn utan då fungerar datorn som vilken annan dator som helst som kör Windows.

Ursprungligen av Marcus K:

Boot Camp är bara en samling drivrutiner. Det ska inte påverka om du startar Windows på datorn utan då fungerar datorn som vilken annan dator som helst som kör Windows.

Något är det som den simulerar i Bios-väg eller liknande som gör att det ballar ur. För den gör aldrig så på min PC men vecka in och vecka ut på min MBP.

Mvh,

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-08-06 10:03

För att förtydliga mitt tidigare något trötta inlägg...

Om jag inte har någon extern USB 2.0 disk ansluten så kan jag använda AutoCad LT 2008 utan att registreringen hoppar ur.

En gissning är att AutoCad blanadar ihop vilken disk som registrerinen ligger på och att AutoCad inte kan utesluta att den är installerad på en annan dator.

1
Bevaka tråden