Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Erfarenheter av Comhem?

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Funderar på att byta bredbandsleverantör från Universal till Comhem.
Någon som har erfarenheter av comhem? ris/ros?

/Martin

Senast redigerat 2007-08-03 13:17
  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-08-03 13:19

Skriv comhem i sökfältet så hittar du en hel del trådar i ämnet. Läs och kom till insikt...

Ursprungligen av frazze:

Skriv comhem i sökfältet så hittar du en hel del trådar i ämnet. Läs och kom till insikt...

Jag har läst igenom det mesta, men mycket är gammalt.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-08-03 13:29

Sthlm. 24mbit. Funkar fint. Sällan avbrott. 21-22 mbit i verkligheten - vilket jag anser vara bra. Något dyra dock...men jag har inte teliaabbonemang (har bara mobil ca. 100 spänn/mån) och pyntar ingen tevelicens (har ej teve) - så min månadskostnad för IT är låg ändå.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-03 14:13

jag har deras 8 mbitsabonemang. Myyyycket avbrott i perioder. Något som även verkar drabba mina grannar. Antar att vi har otur och dår i ett dåligt hus

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-08-03 14:55

Och jag som funderade på att byta _till_ Universal ... Varför är du inte nöjd med Universal!

Men först och främst, tack för din tråd, kanon, jag surfade till Comhems hemsida bar för att kolla och fick möjlighet att uppgradera hastigheten för bara 10 kr. extra än vad jag betalar nu.

Just nu är mitt Comhemabonn. en 2MBs uppkoppling, jag har varken deras digitalTV eller telefoni. Har varit kund i ca 3 år, betalar 289:-/mån. Om jag binder om mig blir det 299;-/mån i 12 mån, efter det 319;- för 8 Mbit.

Nja, vad jag tycker är att det har fungerat ganska OK med 2-3 aldrig riktigt (av Comhem) förklarade avbrott då det inte gick att surfa alls. Svårt att komma åt supporten de gångerna (annars mellan 5-15 minuters väntan), hemsidan säger inget, en gång bara tror jag att det stod att de hade problem i Helsingborg och några andra städer. En av de gångerna var det hela 2 dagars avbrott vill jag minnas.

Det är nästan alla leverantörer som lockar med fina priser, sedan höjer de ungefär som bilförsäkringsbolag ;), sedan kommer det nya erbjudande - precis som nu, men man måste kolla hela tiden. Jag orkar inte alltid så det var bra att du undrade som sagt.

Universal Telecom har varit OK hela tiden, jag har skaffat deras Fast telefoni så fort de dök upp och allt har fungerat bra. OK med supporten på telefon, OK på mail.

De kan tyvärr inte leverera ADSL till min linje så...

Jag är bunden till Comhem till den 7/9 , hm...

Ursprungligen av homesick:

Och jag som funderade på att byta _till_ Universal ... Varför är du inte nöjd med Universal!

Jag är faktiskt inte missnöjd med universal. Jag har haft dem i över ett år nu och har aldrig haft några problem med min uppkoppling. Hurvida supporten är bra eller dålig vet jag inte för jag har aldrig haft behov att ringa dem.
Så kort sagt så måste jag säga att jag är nöjd.

Det som lockar mig att byta är att jag kan vissa ekonomiska fördelar av att köra telefonin, bredbandet och TV'n hos dem.

Sedan så lockade det att jag enligt en tidig uppgift kunde ha fått 8 Mbit/s uppström av dem för endast 60:- extra i månaden. Något som skulle vara mycket uppskattat av mig. Men när jag ringde kundtjänst för at bekräfta detta så var det tyvärr inte fallet. Min telestation verkar inte helle "vara på gång" att få den funktionen heller.
Och då var det inte lika attraktivt för mig att byta längre.

Fast det som hindrar mig är framförallt att jag är nöjd med universal och ska man verkligen ändra ett vinnande lag?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-08-06 13:28
Ursprungligen av Martin_Nordin:

....
Fast det som hindrar mig är framförallt att jag är nöjd med universal och ska man verkligen ändra ett vinnande lag?

Well, bara om du som du säger har fördelar genom att köpa fler tjänster i samma paket av dem, visst, annar är det inte lönt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-03 19:49

Jag har Comhem 24Mbit är mycket nöjd. Har 21-23,5Mbit/sek
Joel

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-08-03 20:52

Jag har ComHem 100Mbit per sekund och det kostar 319 kronor per månad. Segt går det för att det är trådlöst nätverk, 802.11g

Har Comhem 2MB för 199 kr/månad. Inget trassel någon gång senaste året. Är inne på mitt 5:e år nu, och är hyffsat nöjd med pris och hastighet.:)

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-08-06 13:25
Ursprungligen av adress@mac:

Har Comhem 2MB för 199 kr/månad. Inget trassel någon gång senaste året. Är inne på mitt 5:e år nu, och är hyffsat nöjd med pris och hastighet.:)

Jag betalar som sagt (måste skriva det igen:-) ) 289:/mån för samma hastighet. Detta bevisar att avtalet och priset beror jättemycket på när man tecknar, är man bunden osv.

Min bindningstid är slut i september och jag ska kolla om jag kan hoppa på någon kampanj och binda upp mig för bättre pris, vill egentligen gärna ha det du betalar, 199 för 2Mbit, en besparing för mig på 90 kr/mån, kul

Ursprungligen av homesick:

Jag betalar som sagt (måste skriva det igen:-) ) 289:/mån för samma hastighet. Detta bevisar att avtalet och priset beror jättemycket på när man tecknar, är man bunden osv.

Min bindningstid är slut i september och jag ser på Comhems hemsida att de inte ens marknadsför (längre) 2Mbit, bara 8Mbit, med 250 kbit/s som "Small" och "Large" 24 Mbit/s. Vill egentligen byta, tja...

Jag vet inte vart du tittat på deras hemsida. Dom har "small" 2 MB för 199/månad

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-08-04 22:23
Ursprungligen av boris91:

Jag har ComHem 100Mbit per sekund och det kostar 319 kronor per månad. Segt går det för att det är trådlöst nätverk, 802.11g

Jisses! När började Comhem med 100Mbit? Driver du med oss? 100Mbit för 319 spänn!?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-08-06 15:54

yepps, sorry, upptäckte det nästan med en gång och rättade mitt inlägg

Sedan passade jag på att binda om mig med 8 Mbit/s abonnemang, valde att ändå öka bandbredden med en tia mer i månaden än vad jag betalar nu. Får se....

1
Bevaka tråden