Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ljusa fläckar uppträtt i Macbook-skärm

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-07-07 23:56

Någon som känner igen sig i dessa? Syns bäst i vissa betraktningsvinklar snett uppifrån, samt mörka bakgrunder. Dock har jag inte stört mig på fläck 1 förut, den syns i stort sett bara i de extrema vinklarna, men fläckarna i grupp 2 syns även i vanligt användande, vilket jag uppfattar som ganska störande :/ Något jag borde ta upp med Apple? Är inget klägg på skärmen, går ej att torka eller få bort på annat vis, har inte haft några rengöringsmedel etc. på den, så inget sådant. Vickar man lite med skärmen så uppstår det "vågor" i den på de platserna där de ljusa fläckarna hör hemma.

Brukar bli så här om skärmen utsatts för någon typ av yttre påverkan. Legat fel i någon väska tex...

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-07-08 00:24
Ursprungligen av psychozz:

Brukar bli så här om skärmen utsatts för någon typ av yttre påverkan. Legat fel i någon väska tex...

Något det går att göra åt, eller bara lära sig att leva med?

  • Medlem
  • 2007-08-03 01:08

Hur menar du med legat fel? Oskyddad eller att man lagt den på "fel håll" eller vad?
Köper ev en macbook snart och vill undvika missar. Till min iBook har jag både neoprenväska och särskild datorryggsäck från Hedgren (Samsonite).

Ursprungligen av psychozz:

Brukar bli så här om skärmen utsatts för någon typ av yttre påverkan. Legat fel i någon väska tex...

Ibis: Går mig veterligen inte göra något åt.

Korsriddaren: Det verkar onekligen som att du har det skydd du behöver. Det kan bli såna här fläckar om man har något som ligger hårt och trycker mot skärmens yttre under lite längre tid. Själv har jag haft en Crumpler-ryggsäck i tre år nu utan att det hänt något med någon av de två datorerna (PB 12" & MBP 15") jag haft i den och då proppar jag verkligen ryggsäcken full ibland. Jag lägger självklart skärmdelen mot ryggen, där det i Crumpler-ryggsäcken är en hård, insydd plastskiva som skyddar.

  • Medlem
  • 2007-08-03 12:49

Bra att veta.

1
Bevaka tråden