Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

visa aldrig den här diskussionen igen-funktion?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2007-08-01 21:51

Det vore trevligt. Orsaken? Jo, de här löptävlingarna som finns som 99nyheter. Jag är brutalt ointresserad av dem, och vill inte ha med dem i sökningarna på "dagens diskussioner" för fem öre.

Då vore det smidigt att kunna välja att inte få med vissa trådar i resultatet från mina sökningar, dvs köra ignore/killfile på just specifika trådar.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-08-01 21:54

Jepp, det är en funktion jag alltid önskat fanns. Ignorera trådar, vore fett bra.

Håller med.. det skulle förmodligen också korta bråkan som uppstår ibland.

Japp, vore skönt att få bort löptävlingstrådarna från första sidan....

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-02 04:49

En sådan funktion skulle gärna kunna få applicera på "diggade" trådar-visningen också.

Jgb du får väl ignorera mina inlägg så slipper du eländet
Såå många löpartrådar har vi inte haft, två stycken närmare bestämt.. betydligt färre än synt-trådarna på 99musik. Men visst, en funktion för att bättre kunna styra vad man är intresserad av vore ju nice. Får fundera på vad som går att göra.
/M

Ursprungligen av Martin Belak:

Såå många löpartrådar har vi inte haft, två stycken närmare bestämt.. betydligt färre än synt-trådarna på 99musik. Men visst, en funktion för att bättre kunna styra vad man är intresserad av vore ju nice. Får fundera på vad som går att göra.
/M

Det är väl snarare det att löpartrådarna dyker upp hela tiden (då de uppdaterats) under dagens diskussioner. De är ju trådar för hela 99.se om jag inte misstar mig. Musikavdelningens synthtrådar lär inte dyka upp för Mac o.s.v. Det hade vi nog fått höra

"Ni är ju värre nördar än vi!" typ, hehe Tur att teknik ofta är lika kul för båda parter där. Personligen stör jag mig inte så mycket på något av detta egentligen.

Man kan väl ignorera användare (har bara sett funktionen). Man borde ju kunna få till nåt liknande för diskussioner. Kan till exempel ana att nånga skulle vilja välja bort "offtopic" fortfarande.

  • Medlem
  • 2007-08-02 11:15

Martin Belak: Musiksnacket håller sig på musikdelen, och spiller inte över till "dagens diskussioner"-sökningar på /mac-delen. Löpardiskussionerna gör ju det eftersom de ligger i 99nyheter som delas mellan alla underavdelningar.

Det är dock bara symptomet, rent generellt så hade det varit grymt bra att kunna ignorera trådar helt. Oavsett varifrån de kommer.

  • Medlem
  • 2007-08-02 11:42

Flyttade diskussioner kring att man hamnar på fel underforum till egen tråd: http://www.99.se/feedback/221556-hamnar-pa-fel-underforum-vid-soekningar.html

Count me in! Det vore en helt underbar funktion.

Mvh

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-08-02 18:13

Ja absolut, vore gött

  • Medlem
  • Karlshamn
  • 2007-08-02 18:25

låter som en bra idé

Jag skulle kunna tänka mig att välja bort hela avdelningar. Det finns alldeles för många avdelningar och att gömma de minst intressanta skulle underlätta navigeringen.

Jag känner mig speciellt intresserad av att skippa de avdelningar som finns i flera delar av 99.se, för där är risken stor att man skriver saker som redan skrivits om i en annan del av det andra delforumet, vilket kan starta gräl.

Hamnar också på den gröna väldigt ofta. Störigt.

Dessutom:

Personliga Presentationer borde splittas per underforum tycker jag. Är grovt ointresserad av vad för Mac folk har köpt eller tänker köpa...

Det optimala vore kanske (som vi redan haft uppe) att var och en själv konfigurerar sitt forum. Vilka underavdelningar som syns i Dagen osv.

1
Bevaka tråden