Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

låter som en bra ide, men ge oss möjligheten att kunna välja bort 99mac 99ipod eller va man nu vill välja bort helt och hållet, för det funkar inte bra som det gör nu, 1 av 3 gånger som jag klickar på dagens disskutioner kommer man till den "gröna sidan" med 99's ämnen.

Skitstörande enligt mig men sen var jag ju aldrig för förändringarna här på 99an ändå, så det kanske bara är jag som stör mig

  • Medlem
  • 2007-08-02 10:34

hammer: Vilket OS och vilken webläsare? Jag brukar få klicka två gånger på /musik längst uppe på sidan för att det skall bita. Problemet är känt sedan länge med andra ord, och rapporterat i annan tråd i feedbackforumet.

Ursprungligen av jgb:

hammer: Vilket OS och vilken webläsare? Jag brukar få klicka två gånger på /musik längst uppe på sidan för att det skall bita. Problemet är känt sedan länge med andra ord, och rapporterat i annan tråd i feedbackforumet.

Windows XP - firefox & ie
Windows Vista - firefox & ie
Ubuntu - firefox
Mac osx - firefox & safari

Blir så vart jag än går, har varit så sen övergånen och det har inte blivit nån skillnad när jag kört på andra datorer.

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2007-08-02 11:24
Ursprungligen av hammer:

låter som en bra ide, men ge oss möjligheten att kunna välja bort 99mac 99ipod eller va man nu vill välja bort helt och hållet, för det funkar inte bra som det gör nu, 1 av 3 gånger som jag klickar på dagens disskutioner kommer man till den "gröna sidan" med 99's ämnen.

Skitstörande enligt mig men sen var jag ju aldrig för förändringarna här på 99an ändå, så det kanske bara är jag som stör mig

Jag stör mig på ngt liknande. Jag vill komma till 99.se:s första sida och när jag klickar på "nya inlägg" så vill jag få fram alla nya inlägg överhuvudtaget på alla "underforumen" som mac, webb, musik osv. Vilket jag i princip aldrig får utan får gå in på varje delforum.

Ofta är det som du säger, fast tvärtom då, att jag när jag vill till 99.se visserligen har en adress som säger sig vara rätt i webfönstret, men allt i övrigt i text och grafik talar om att jag kommit till en av undersidorna istället.

  • Medlem
  • 2007-08-02 11:37

hammer: Är du på en 99musik-sida när du gör sökningen? Tänk på att t.ex. feedback+PM ligger som generella sidor, dvs delas över hela forumet.

japp jag går alltid in på 99musik länken innan jag göra sökningen, tycker det är rätt konstigt om inte ni har samma problem för jag har testat det på många olika datorer, kan det vara nått knas med min profil? har ju fått rätt användarnmn nu men inläggen och trådar som jag har varit i styr mig ändå till första inlägget och sådant. funkar på vissa men tex SKRIK blir jag alltid styrd till första inlägget.

  • Medlem
  • 2007-08-02 11:44

Hmmkay. Testat att rensa cookies?

Dvs:
1. Logga ut från 99.se
2. Rensa alla cookies från 99.se/99musik/99mac och eventuella andra delar av 99.se
3. Logga in igen

Låter konstigt det hela annars.

Ursprungligen av jgb:

Hmmkay. Testat att rensa cookies?

Dvs:
1. Logga ut från 99.se
2. Rensa alla cookies från 99.se/99musik/99mac och eventuella andra delar av 99.se
3. Logga in igen

Låter konstigt det hela annars.

Orkar inte testa det nu, men jag har testat på datorer där jag vet att det inte funnits tidigare 99or på och det blir samma ändå

  • Medlem
  • 2007-08-02 11:48

Även testat det där med att klicka två gånger på /musik innan du gör sökningar?

När jag klickar på mitt bokmärke (med adressen www.99.se) verkar det mest vara en slump vilket forum jag hamnar på. Ibland är det musik, ibland Mac och ibland bara 99. Har märkt samma problem som andra här med att när man kollar dagens diskussioner eller söker får man upp diskussionerna för ett av forumen och då ser jag ibland inte diskussioner jag följer trots att de har uppdaterats, vilket jag ser vid en mer specifik sökning.

jag har http://www.99.se/musik/ som startsida där trycker jag på dagens inlägg.

  • Medlem
  • 2007-08-02 12:24

hammer: Som sagt, klicka två gånger på /musik-länken längst uppe på sidan, sedan brukar det fungera för mig.

Oavsett vilken startsida du har alltså.

men det ska ju inte behövas göras, tänk va skönt det var när 99musik va 99musik, ljuva minnen

nån mer än jag som inte har sätt några fördelar med sammanslagningen?

  • Medlem
  • 2007-08-02 16:49

Fungerar det eller inte?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-08-28 00:19

Detta har inte varit ett problem för mig tidigare, men nu upplever jag att jag ibland hamnar under "fel" forum vid sökningar. Är det fler än jag som fortfarande upplever detta? och är lösningen att dubbelklicka på på underforumet fortfarande universallösningen till problemet?

/thomas

Intressant fel!

Om jag uppfattat det rätt så klickar ni på "dagens aktiva" och får en sökning från fel sajt? Dvs ni klickar från 99musik och får 99mac:s sökningar?

Ursprungligen av iggy:

Ofta är det som du säger, fast tvärtom då, att jag när jag vill till 99.se visserligen har en adress som säger sig vara rätt i webfönstret, men allt i övrigt i text och grafik talar om att jag kommit till en av undersidorna istället.

Det där har jag också varit med om. Ska kolla med Belak vad vi kan göra.

I nästa uppdatering (vi väntar på vBulletin 3.7.0 - just nu 3.6.8 och löfte om uppdatering "inom kort") kommer vi bygga om alla templates från scratch igen för att bli av med en del irriterande buggar.

Då kommer även ett nytt bugghanteringssystem som är betydligt smidigare än feedback-trådar.

1
Bevaka tråden