Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Synka kategorier i iCal till mobilen?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en SE w880i som jag synkar med min Mac via iSynk.

I min iCal har jag flera olika kalendrar som ska synkas med min telefon. Men eftersom min mobil inte verkar hantera olika kategorier slängs allt in som "kat1" på mobilen.

När jag sedan vid nästa tillfälle synkar så vill mobilen lägga till alla dessa "kat1" aktiviteter på min Mac som just.... "kat1". Men dessa var kanske från början "kat2" eller "kat3". Det blir alltså totalkrock och en massa aktivieter som ska läggas till/tas bort varje gång.

Så min fråga är, hur hanterar ni era olika kalendrar i iCal när ni synkar med mobilen?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-08-02 02:04

I iCal en kategori som heter "telefonen" och där hamnar - i stort sett allt (utom namnsdags-kalendrar, matchprogram och annat krafs som inte är personligt). För mig är telefonens kalender den primära - det är ju den jag alltid har med mig. iCal har jag mest för backup, eller för att det är smidigare att lägga in events. Med andra ord, om du MÅSTE ha flera kategorier så funkar det inte med SE-telefoner. Du får nog skaffa en iPhone!

1
Bevaka tråden