Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Flyttassistenten åt båda håll eller ?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sitter med en ny iMac 20" intel, har nu skaffat en LACIE 320 Gb.
Så min fråga är kan man flytta över systemet från iMacen till till LACIE 320 Gb med flyttassistent på nåt vis så man kan använda den som startskiva.

Eller skall jag installera ett nytt system på LACIE 320 Gb från installerings CDn som följde mad datorn ?

Sen kan man ju tydligen klona vad innebär det ?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-01 20:05

Är det en intern disk? Då kan det nog bli lite krångligt ifall du inte råkar ha en annan Mac att sätta in disken i och starta den firewire-läge (datorn fungerar då tillfälligt som en extern hårddisk), efter detta skall det nog gå att använda CarbonCopyCloner för att klona över system + annat till en nya skivan och sedan stoppa in det i den tänkta datorn.

Alt använda en extern hårddisk som tillfällig förvaringsenhet och manuellet kopiera över det du vill ha på den.

Är den extern är det bara att köra på med CarbonCopycloner utan att krångla.

Om du har ett par kronor över kan du köpa ett extern chassi till den gamla hårddisken och koppla in den för att kopiera över de gamla filerna i efterhand.

CarbonCopycloner

Lacie disken är en extern firewire disk D2 320 GB.
macen är en ny intel core2 duo med system 10.4.10

Men fungerar CarbonCopycloner 2.3 på intelmacar lät lite tveksamt på deras sida www.bombich.com/software/ccc.html men jag är ingen hejare på engelska.

så det går ej att använda flyttass?

Fattar lite trögt för jag har suttit uppe några nätter och installerat prog. samt bokfört några hundra verifikat eftersom posten lyckades strula bort min iMac g5 den 19 juli:'(

är lite trött och trög med andra ord:(

1
Bevaka tråden