Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nytta av iTunes utan iPod?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kan man använda iTunes på ett smidigt sätt tillsammans med en mp3-spelare som inte är en iPod? Eller är iTunes ett argument för att köpa just en iPod?
Själv vet jag inte mycket om detta men försöker forska lite åt sonen som vill köpa en mp3-spelare. En billig, helst billigare än shuffle, men om det finns starka argument för just en iPod kanske jag kan övertyga honom att spara ihop lite mer pengar.
Någon som vet om ett bra mp3-spelarforum för noviser?, som inte bara är inriktat på Apples grejpr alltså.

Skumt att du inte fått svar än...
Men Itunes är utmärkt att sortera musiken med helt utan Ipod! De vanliga små, billiga mp3-spelarna är ju vanligtvis usb-masslagringsenheter formaterade för Windows i fat32-format. Och oavsett om du sen använder Mac eller Win så är det bara att dra(=kopiera) låtarna från Itunes-fönstret in i mp3-spelarens fönster.
Jag köpte en Creative 1GB-spelare på Media Markt till min svärfar i julklapp och den dök t.o.m. upp i Itunes på ungefär samma sätt som Ipod, det var bara att dra låtarna dit. Smidigt. Detta var Itunes för Mac.
"Problemet" med Mac är att det även kopieras in Mac-specifika extra resursfiler för varje enskild mp3-fil som syns om man sedan använder en Windowsdator för samma mp3-spelare. De gör ingen skada förhoppningsvis, men man kan ta bort dem från Mac-datorn innan man matar ut spelaren. Då använder man ett program som heter Finder Cleaner.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-08-01 02:44

Jag har använt iTunes för PC i ett år före jag skaffade en iPod - programmet är definitivt andvändbart.

Att använda iTunes men en annan spelare än iPod tycker jag dock är hädelse, så det har jag aldrig provat.

Man behöver ju inte ens starta Itunes för att kopiera musik till en "lagringsenhet". Ta bara filerna direkt från det musikbibliotek som Itunes skapar och sorterar (om man nu har Itunes inställt på det sättet). Det blir ju naturligtvis samma sak som att bara ta filer från "varsomhelst" på datorn, helt utan Itunes...

1
Bevaka tråden