Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Apple Event" den 7 augusti - iMac, tangentbord, iPod, annat?

Tråden skapades och har fått 390 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Apple har enligt uppgifter kallat media till ett specialevent i högkvarteret i Cupertino: Apple Event August 7th

Sedan tidigare har 7 augusti utpekats som datum för helt ny iMac, se separat diskussion om just detta: Nästa generation iMacs i augusti?

I samband med ny iMac ska också ett nytt tangentbord lanseras enligt ryktena, se separat diskussion om detta: Nytt lågprofilstangentbord à la MacBook till nya iMac?

Det har även varit en del snack om en ny iPod, både en ny iPod nano och en helt ny iPod à la iPhone. Nyligen kom rykten som pekade på den 7 augusti även för detta: iPod Nano Details, and Full Touchscreen iPod?

äntligen!

  • Oregistrerad
  • 2007-08-01 04:04

JAAA!! *dansar*

Och så är bilen på verkstan med trasig koppling samtidigt... det blir en dyr månad.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-01 06:14

AppleInsider skriver:

Citat:

In speaking to journalists by phone, Apple representatives were reportedly very clear in expressing that no iPhone or iPod product announcements were in the cards.

Ursprungligen av berdan:

AppleInsider skriver:

Ok, då kan vi stryka iPod-ryktena alltså.

MacRumors har förövrigt uppdaterat artikeln om eventet följande: "...with iLife and iWork updates perhaps also in the wings."

Skönt, less på iPhone och iPod nu, ge mig lite revulotionerande macar istället! Och ett iPhoto med bra nyckelordshantering och bra möjligheter att dela samma bibliotek över flera datorer....

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2007-08-01 07:00

JA !! kom i luckan nu . . . beställer den nya iMacen på studs

Skönt. Hoppas att det här blir slutet på sommarens nyhetstorka.

Sedan kommer bara den långa väntan på att de nya Macarna ska dyka upp här i stan till allmänt beskådande.

Spännande! Sitter på planet till Portugal då! Jag får 10 dagar semester tillsammans med tjejen och då kan inte såna här events gå före

Ursprungligen av Björnström:

Spännande! Sitter på planet till Portugal då! Jag får 10 dagar semester tillsammans med tjejen och då kan inte såna här events gå före

Själv är jag i Norge och kör Jeep då, så jag får vänta nästan en hel vecka på att se vad det blir. Men jag lär nog få ett SMS från någon kollega.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-08-01 08:22

Ok då vet vi.

De undanlagda pengarna till en ny iMac bränner verkligen i fickan nu...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-08-01 08:45

Personligen hoppas jag på nyheter på MacBook-fronten...

Går rykten om att Nikon ska släppa en D3 kamera den 7é också.
Vilken dag detta kan bli!!

Sjalvklart kommer det en ny mac lagom till lanseringen av Leopard - känns rätt logiskt.

Ursprungligen av draags:

Sjalvklart kommer det en ny mac lagom till lanseringen av Leopard - känns rätt logiskt.

Lagom till lanseringen? Leopard kommer ju i oktober?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-08-01 12:08
Ursprungligen av DrRotmos:

Lagom till lanseringen? Leopard kommer ju i oktober?

men när kommer en mac som lanceras i aug ut i handeln? 2mån låter inte så tokigt eller? då bundlad med nya mac os.

Ursprungligen av pewe:

men när kommer en mac som lanceras i aug ut i handeln? 2mån låter inte så tokigt eller? då bundlad med nya mac os.

Samma dag brukar det vara. Iaf i USA. Leveranstid från svenska Applestore på nätet brukar vara några dagar. Så har det då varit för det mesta de senaste åren.

Ursprungligen av Rickard A:

Samma dag brukar det vara. Iaf i USA. Leveranstid från svenska Applestore på nätet brukar vara några dagar. Så har det då varit för det mesta de senaste åren.

Hmm är du verkligen säker, tog det inte något längre tid med första gen iMac?

iallafall i Sverige.

Ursprungligen av draags:

Hmm är du verkligen säker, tog det inte något längre tid med första gen iMac?

iallafall i Sverige.

Första iMac som i den allra första för snart 10 år sen? Jo den tog väl ett tag. Men kollar du de senaste åren har i princip allt varit omedelbart tillgängligt i hela världen. Oavsett vilket kan jag lova att det inte kommer dröja två månader innan en ev ny iMac finns att få tag på. Skolsäsongen håller ju på att dra igång som bäst nu och jag tror inte Apple vill missa den helt.

Ursprungligen av DrRotmos:

Lagom till lanseringen? Leopard kommer ju i oktober?

Jo men vi pratar 2 mån - självfallet finns det en tanke att släppa en ny modell kring Leopard släppet. Tycker att det känns rätt logiskt, eller?

Ursprungligen av draags:

Sjalvklart kommer det en ny mac lagom till lanseringen av Leopard - känns rätt logiskt.

Jag ser ingen logik i det, jag har inget minne av att Apple gjort på det viset förut. iMacen kommer redan att vara ute sedan länge om den nu kommer nästa vecka, så vilken Mac tror du kommer i oktober?

Däremot tajmar Apple ofta in skolstarten (som Fredric nämner) och julshoppningen med sina produktlanseringar.

Ursprungligen av Adrian B:

Jag ser ingen logik i det, jag har inget minne av att Apple gjort på det viset förut. iMacen kommer redan att vara ute sedan länge om den nu kommer nästa vecka, så vilken Mac tror du kommer i oktober?

Däremot tajmar Apple ofta in skolstarten (som Fredric nämner) och julshoppningen med sina produktlanseringar.

Allvarligt Adrian - tror du Apples produkt lansering enbart handlar om två månaders framförhållning.

Självklart handlar det om skolstarten men att inte tro att detta även har med kommande Leopard lansering är något naivt.

Senast redigerat 2007-08-01 17:41
Ursprungligen av draags:

Allvarligt Adrian - tror du Apples produkt lansering enbart handlar om två månaders framförhållning.

Näe, men jag tror inte den har ett dugg att göra med Leopard.

Med samma argumentation kan man ju säga att Apple lanserade MacBook Pro med tanke på Leopard eftersom dom säkert har ännu längre framförhållning än så. Men jag är rätt övertygad om att de säljer datorerna oberende av lanseringar av OS:et.

Ursprungligen av draags:

Självklart handlar det om skolstarten men att inte tro att detta även har med kommande Leopard lansering är något naivt.

Varför? Kommer Leopard att sälja fler iMacar? Eller kommer iMac att sälja fler ex av Leopard?

Ursprungligen av Adrian B:

Varför? Kommer Leopard att sälja fler iMacar? Eller kommer iMac att sälja fler ex av Leopard?

Känns som en rätt onödig diskussion och egentligen vet varken du eller jag vad Apple har för tankar kring deras planer men vad jag tror är att Apple tänker i flera nivåer kring sina produkt släpp. Att en iMac med ett nytt utseende kan tänkas flörta med iPhones utseende - precis som dagens iMac flörtar med iPoden tex.

Fast kvasi leken kan kanske stoppa här, det intressanta är vad som kommer och inte varför eller i vilket syfte.

Härligt att det verkar fokusera på Mac, och inte på iPhone och iPod. Ser fram emot det med spänning!

  • Medlem
  • 2007-08-01 13:47

Håller tummarna för att vi får se en riktigt snygg ny iMac med lite uppdaterad hårdvara ala MBP (minst). Har nu väntat på denna dagen alldeles för länge

Jag röstar på:
Ny iMac
Ny Design
Bättre iSight
Bättre Grafik
Snabbare CPU
Nytt tangentbord
Ny Mighty Mouse - styrkylan försvinner och ersätts av en helt touch sensitiv yta (patent på detta nyligen registrerad dfrån Apple)

Ny Mac mini
Mycket bättre grafik
Snabbare CPU
Det nya tangentbordet & musen passar bra till den nya mini föreslår Steve Jobs .

Båda dator serierna levereras med Leopard.

One more thing ...

TABLET MAC TABLET MAC TABLET MAC !!!

And the absolute last thing ..

Ny Apple Cinema Display med built-in iSight ?

eller kanske bara en av dessa 4 ... vem vet ...

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-08-01 18:40
Ursprungligen av Tussen69:

Jag röstar på:
Ny iMac
Ny Design
Bättre iSight
Bättre Grafik
Snabbare CPU
Nytt tangentbord
Ny Mighty Mouse - styrkylan försvinner och ersätts av en helt touch sensitiv yta (patent på detta nyligen registrerad dfrån Apple)

Ny Mac mini
Mycket bättre grafik
Snabbare CPU
Det nya tangentbordet & musen passar bra till den nya mini föreslår Steve Jobs .

Båda dator serierna levereras med Leopard.

One more thing ...

TABLET MAC TABLET MAC TABLET MAC !!!

And the absolute last thing ..

Ny Apple Cinema Display med built-in iSight ?

eller kanske bara en av dessa 4 ... vem vet ...

Tror nog det tar ett år till innan den musen kommer, minst.
Patenten brukar ligga 1+ år i förväg

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-01 14:12

Är det inte lagom till skolstart grejer, typ iMac, iaf så hottades väl Macbooken inte för så jätte länge sedan, så den vågar man väl inte hoppas på.. Men ny iMac, köper du den idag så får du nya katten i oktober typ.. Sedan kanske dom lanserar nya iWork, kanske tom en iPod G6..

Bevaka tråden