Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nätverkskabeln "snäpper" inte fast...

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har köppt en ny MacBook och är supernöjd men en sak stör mig. Nätverkskableln "snäpper" inte fast i datorn. Detta medför att den lätt åker ur när man lyfter och flyttar på den.
Den kanske sitter löst av samma anledning som strömkabeln sitter med magneter men jag vet inte om så är fallet. Om kabeln borde fasna ordentligt så vill jag göra nått åt saken så snart som möjligt, jag har garantin kvar.

Om nån har svar på mitt bekymer vore det fint om ni kunde dela med er.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-07-25 17:27

Så ska det inte vara, har du provat med en annan sladd?

Har testat med tre olika men ingen snäpper dit ordentligt...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-07-25 17:39

Då är det kanske fel på MacBookens kontakt.. ser den skadad ut?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-07-25 17:58

Då tycker jag du ska gå tillbaka till affären och klaga, eller om det är AppleStore lämna in den hos närmaste Apple-service.

Min är också så, dock brukar jag kunna få vissa kablar att snäppa fast genom att trycka kabeln nedåt och trycka in den (verkar vara lite glapp eller nå), dock bryr jag mig inte alltför mket eftersom jag till 99% använder w-lan och vanlig kabel ändå fungerar.

Är din ethernetkabel klädd med en sådan där liten "plast-/gummibit" över kontakten, likt på bilden som jag bifogar, eller är den "naken"? Om den är klädd så får du helt enkelt dra bort "klädseln", koppla in kabeln i datorn och sedan "klä" kontakten igen. Anledningen? Macbookens ethernetkontakt är helt enkelt för djup. Antagligen på grund utav plasten runtom datorn.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2007-07-31 22:40

har samma problem, jag oxå

Jag hade samma problem med min iBook, så det är inte något nytt påfund. :/

1
Bevaka tråden