Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MBP 12" hade gjort susen

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Om jag ser en bild på Powerbook 12" blir jag helt nostalgisk och saknar den massa.

Hade en 12" förut. Har en MBP 15,4 nu. Visst jag gillar backlit keyboard ibland, men jag som alltid hade min dator med mig förut och inte orkar släpa på den nya så är ju formatet viktigast. Finns det några trovärdiga rykten om att en mini MBP skulle vara i pipen? Tycker att Macbooken är lite vit och plastig (och jag gillar inte tangentbordet heler)

Jag håller med dig - hade också en 12" tidigare men sitter med en 15.4" nu.

Finns gott om rykten kring nya MacBook Pro 12" om du söker lite här i forumet

Jag var i köpartagen på en PB G4 12" när MBP lanserades. Blev en MBP 15,4" istället. Kan säga att jag också gärna ser att de släpper en 12" tills näsa gång jag inhandlar bärbar dator.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-07-30 11:23

Ja, jag har också haft en 12" PB G4 som var sista versionen. Ser fram emot en 12-tums i stil med MBP. Kan sträcka mig till 13,3-tums också så länge den kommer i borstad metallutförande. Hade varit ett bra sällskap till min MP.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-07-30 22:09

Instämmer med föregående talare! Bytte även jag från PB12" (sista) till MBP 15... Helt klart mindre smidigt...

Bytte från en PB 12" till en Macbook men saknar ändå möjligheten till en liten pro bärbar. Jag hoppas dock på en ännu smidigare bärbar än 12" - en ultra lätt sak i stil med Sonys dito.

Den vita Macbook tycker jag känns skörare än vad min PB 12" gjorde, vilket den även bevisligen.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-07-31 13:31
Ursprungligen av draags:

Den vita Macbook tycker jag känns skörare än vad min PB 12" gjorde, vilket den även bevisligen.

Kan bero på att MB har plast-chassi medan PB kom i alu-chassi.

Jag tror inte att Apple släpper tre skärmstorlekar på MBP inom det närmaste. Visst är det behändigt med en liten bärbar vid resande, men hur stor marknad är det för Apple (räkna ≤5% av hela segmentet). Jag släpar numera på en MacBook istället för på en PB17. Visst hade den varit snyggare i metall. Men MacBook är mycket dator för pengarna, tycker jag. Jag gissar att en iPhone Pro kommer före en MBP i litet format.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-07-31 15:21

Hade också en 12" PB innan och har en 15" MBP nu. Saknar min 12" men jag saknar inte "prestandan"

1
Bevaka tråden