Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varning: nya Skypeversionen har problem med videosamtal

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-07-30 16:46

Installerade igår senaste versionen av Skype, ver. 2.6.0.251. Kunde inte längre använda videofunktionen, Skype hittade inte kameran.

När jag återgick till ver. 2.6.0.148 fungerade det fint igen på min MBP 2CD.

Samma problem här, vet nån var man kan få tag på 2.6.0.148?

Tack,

Jonas

jag har 2.6.0.151 - den fungerar - men skype är faktiskt ganska instabilt och dålig kvalitet. vet någon hur man kan öka till 640-upplösning?

Ursprungligen av el gringo:

jag har 2.6.0.151 - den fungerar - men skype är faktiskt ganska instabilt och dålig kvalitet. vet någon hur man kan öka till 640-upplösning?

Detta borde fortfarande fungera:
http://www.hardmac.com/news/2007-03-26/

First, thanks to Baptiste for reporting a developer notes issued by Skype, and explaining how to use the iSight with its maximal resolution (640x480), while Skype is originally locked to 320x240.
Then, you will need to have at least the version 2.5.0.85 installed on your computer.
You then need to edit the file entitled "config.xml" and located in ~/Library/Application Support/Skype/YourSkypeAccount/
Replace the following code
<Video>
<Device>Built-in iSight</Device>
</Video>

by:
<Video>
<CaptureWidth>640</CaptureWidth>
<CaptureHeight>480</CaptureHeight>
<Device>Built-in iSight</Device>
</Video>
Save the file, then relaunch Skype. You will of course need a fast upload internet connection, and this higher resolution will give the opportunity for your contacts to better enjoy your nice face, so smile

tack

kan pc-användare göra samma sak?

jag svarar själv på det: ja - windows användare gör samma ändring i "config.xml". äntligen kan man se och synas i anständig kvalitet

Senast redigerat 2007-08-13 22:34

Helnajs, vilket bra tips!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-16 19:24

Nu ikväll verkar Skype inte kunna ansluta alls...

1
Bevaka tråden