Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte logga in på trådlöst nätverk

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är hemma hos päronen under en månad framåt och har problem att logga in på det trådlösa näteverket hos dem. Farsan har satt upp ett WPA Personal som inte alls verkar kompatibelt med min ibook g4. Jag hittar nätverket och får upp inloggningsrutan men när jag ska logga in så kan jag inte skriva ett ö som ska vara med i lösenordet. Verkar som om åäö inte funkar alls. Någon som vet hur man kan fixa detta?

Visserligen kan ju farsan byta lösenord men han ville inte det i första taget då han då måste fixa alla de andra datorerna i nätverket som loggas in automatiskt med det nuvarande lösenordet.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-07-30 01:09

Nationella tecken är inte att rekommendera. Ursprungligen inte ens i filnamn, men tekniken går framåt (tack och lov). Däremot är väl det fortfarande tabu när det gäller lösenord till (trådlösa) nätverk. Väl?

Precis - åäö är inte något man använder i lösenord, nätverksnamn eller filnamn heller för den delen om man ska ha 100% problemfritt

  • Medlem
  • 2007-07-30 11:01

Inte heller konstiga tecken som (c) eller TM.

Om man bara har en sorts maskiner kan man ju se det som ett extra skydd - bara OSX klarar att logga in...

Ja konstiga tecken ska man ju inte ha, det vet jag. Dock inte farsan Men finns det något att göra åt problemet förutom att byta lösenord? Verkar bara vara wpa personal som trilskas med detta. Andra säkerhetslösningar verkar tillåta åäö på min ibook. Sen funkar ju också lösenordet till alla de andra datorerna i hemmet (vilka är pc-datorer).

Ingen som vet?

1
Bevaka tråden