Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macfeber på Expressen

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det kanske redan är noterat i någon annan diskussion. Men jag tycker att det är kul att Mac har fått en egen avdelning på Expressen (även om det är mac.feber.se som levererar)

http://expressenmac.feber.se

(Underlig lösning att expressen.se länkar vidare till feber.se som har ett Expressen.se-skal istället för tvärtom?)

Feber-Roger och Expressen-Gunnar har känt varandra länge samt att båda är ägda av Bonnier... liten ankdam.

Absolut, visst är det så. Men det jag menade att fokusera på var att jag tycker att det är kul att Expressen tycker att Apple är så pass intressanta att de har en fast spalt med Mac-nyheter.

Frågan är om Roger måste styra upp språket lite i nyhetsrapporteringen (även om jag uppskattar det personliga kommenterandet och det lättsamma språket). Fast det kanske är så att slaskpressen är på väg att förändras till bloggskrift helt och hållet.

Ursprungligen av Martin Pettersson:

Absolut, visst är det så. Men det jag menade att fokusera på var att jag tycker att det är kul att Expressen tycker att Apple är så pass intressanta att de har en fast spalt med Mac-nyheter.

Helt klart kul. Mac FTW!

Ursprungligen av Martin Pettersson:

Frågan är om Roger måste styra upp språket lite i nyhetsrapporteringen (även om jag uppskattar det personliga kommenterandet och det lättsamma språket).

Jag vet att typ alla gillar hans personliga stil, själv är det just den biten med MacFeber som jag haft svårast för ibland. Kanske för att stilen varit åt ett håll jag inte alltid samtycker med...

Expressen har väl alltid varit något mer mac-vänlig än andra tidningar tycker jag.
Samt att jag tror att bekantskapen har sett till att denna "blogg" tagits fram.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-07-29 23:17

Även om Expressen kanske inte är den bästa tidningen i världen tycker jag att det är klart kul med en Mac-inriktad avdelning.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-07-30 09:21

Himla kul och najs att se Mac-relaterad info dyker upp på fler allmänna sajter. Apple är som antibiotika i en Microsoft-infekterad cyberkropp.

Värt att notera: Ta min sista mening ovan med en nypa örtsalt.

Är väl inte så konstigt att Macfeber dyker upp på Expressen? Resten av Feberbloggarna finns ju med också, inklusive PC-feber..

1
Bevaka tråden