Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Var lägga filmer för att hitta via front row?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-07-30 00:42

Ja, helt enkelt? Har sökt på alla möjliga mappnamn utan framgång. Musiken och bilderna kommer jag åt, inte filmerna =/

Tack på förhand.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-07-30 00:45

Det kanske kan vara så att Front Row inte ser dina filmer i deras respektive mapp för att det är något konstigt format du har dom i?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-07-30 00:48

Standardmappen är ~/Movies

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-07-30 00:49

Läs gärna det här och kolla även in www.perian.org

Jag misstänker att någon av dessa lösningar borde lösa ditt problem.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-07-30 13:54

Det löste sig, jag hade bytt namn på mappen "movies" till "filmer". Thx iaf.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2008-01-20 19:10

Hur ska jag göra för att filmerna ska funka om de ligger på en extern disk? Vore kalas om det går att göra vissa inställningar för att detta ska funka.

Om du gör ett alias till mappen med filmer i på den externa disken och lägger aliaset i /movies så fungerar det.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-17 03:37
Ursprungligen av CaptainWolff:

Om du gör ett alias till mappen med filmer i på den externa disken och lägger aliaset i /movies så fungerar det.

Skulle du kunna förklara lite tydligare för en nybörjare alla mina filmer ligger på min myBook men vill kunna se dom genom Front Row. Tack på förhand.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-17 03:59
Ursprungligen av Laroche:

Skulle du kunna förklara lite tydligare för en nybörjare alla mina filmer ligger på min myBook men vill kunna se dom genom Front Row. Tack på förhand.

Sorry glöm det löste det med hjälp av att läsa!

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2008-01-20 21:53

Strålande. Tack så jättemycket!!

Följdfråga. Vad gör jag med filmer som inte kan spelas upp. Kan jag konvertera dessa eller kan man dra ned något hjälp-program så att det funkar?

1
Bevaka tråden