Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Disassembler och reshack till intel-mac.

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Landskrona
  • 2007-07-29 20:46

Hejsan.

Ja som topic, så letar jag efter två program (till intel-mac):
En disassembler och en resourcehacker.

Hittade en disassembler som verkade kanon, men tyvärr var den bara till powerpcs.
(för er som är intresserade så finns den här: http://mach.ioctl.eu/ )

Har ni tips på andra bra program som kan behövas så är det också välkommet:)

  • Medlem
  • Norrtälje
  • 2007-07-29 21:11
Ursprungligen av brange:

Hejsan.

Ja som topic, så letar jag efter två program (till intel-mac):
En disassembler och en resourcehacker.

Hittade en disassembler som verkade kanon, men tyvärr var den bara till powerpcs.
(för er som är intresserade så finns den här: http://mach.ioctl.eu/ )

Har ni tips på andra bra program som kan behövas så är det också välkommet:)

Behövas till vad ?

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2007-07-30 09:34

För att knäcka program?

  • Medlem
  • Landskrona
  • 2007-07-30 12:23
Ursprungligen av memark:

För att knäcka program?

Ja exakt.
Jag tyckte inte det var nödvändigt att skriva det, för då folk vet vad de andra programmen gör vet också vad man använder de till.

Behöver ju programmen i lärande syfte.
Har hittat några crackmes, både till ppc och intel, är någon intresserade av dem så säg till.

otx för mac är lyssnade för att knäcka program ..

OTX OTX OTX

  • Medlem
  • Norrtälje
  • 2007-07-30 14:35

Detr är nog dags att stänga denna tråd då det helt tydligt handlar om rena olagligheter.

  • Medlem
  • Landskrona
  • 2007-07-31 00:52
Ursprungligen av wincc:

Detr är nog dags att stänga denna tråd då det helt tydligt handlar om rena olagligheter.

olagligheter?
Vill lära mig för jag är intresserad.
Har ju t.o.m. skrivit att jag har massa crackmes, förstår du då inte att det handlar om att lära sig tekniken.

Olagligt blir det när man crackar någons program utan tillstånd.

  • Medlem
  • 2007-08-30 07:29

Öppen.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-08-30 07:43

Menar du något i stil med Split & Concat? Kanske missförstod frågan..

Jag kör med otx. Det är tyvärr den bästa jag stött på till OSX hittills.

Tipsa jättegärna om ni hittar några andra som fungerar bra

Drömmen vore ju att hitta någon i stil med SoftIce eller Syser Debugger.. men det får man väl vänta länge på. Eller har jag missat någon?

  • Medlem
  • Norrtälje
  • 2007-09-01 21:47

Då trådskaparen helt klart erkänt att han skall ha dessa till att knäcka program måste väl denna tråd låsas / vara låst , annars är moralen här på 99.se/mac helt urusel.Ett (utvecklings)forum kan inte anses seriöst om detta tillåts.

Då jag inte vill förknippas med dessa omoraliska installningar så önskar jag att någon ansvarig avregistrerar mig samt skickar bekräftelse på dettta.

Jag tackar för tiden här på 99.se.

// wincc

Ursprungligen av wincc:

Då trådskaparen helt klart erkänt att han skall ha dessa till att knäcka program måste väl denna tråd låsas / vara låst , annars är moralen här på 99.se/mac helt urusel.Ett (utvecklings)forum kan inte anses seriöst om detta tillåts.

Då jag inte vill förknippas med dessa omoraliska installningar så önskar jag att någon ansvarig avregistrerar mig samt skickar bekräftelse på dettta.

Jag tackar för tiden här på 99.se.

// wincc

Finns ingen anledning att få moralpanik bara för att någon vill lära sig att debugga bättre. Det finns många tillfällen när det är väldigt bra att kunna debugga kod som är kompilerad utan debugsymboler (som när det råkar finnas en bugg i Cocoa, som du faktiskt måste fixa själv utan källkoden, för du måste släppa programmet idag), och det allra bästa sättet att lära sig det är genom att debugga vanliga program.

Jag själv har också knäckt ett och annat kopieringsskydd, för att lära mig mer om just debugging. Väl värt att nämnas är ju att jag inte använder dessa program, så det handlar inte om någon annan personlig vinning mer än just kunskapen.

Jag har ingen koll på lagligheten i detta, men moraliteten är helt solklar, ingen förlorar på det, jag tjänar på det, helt klart moraliskt riktigt. Naturligtvis vore det ju däremot en helt annan fråga ifall man knäckte kopieringsskyddet istället för att köpa programmet i fråga, eller ifall jag skulle sprida en patch, eller en knäckt version, men så är inte fallet.

Du får nog läsa tråden igen och vad trådskaparen säger om ditt första svar ang olagligheter.

Vart sa han någonting om olagligheter?
Skrämmande det som händer med lagar runt om i världen.
Vad heter nu det där "nätverksprogrammet" som dom nyligen la ner för att han var rädd för att åka dit?

Mycket märkligt!

Först rapporterar man att denna tråd bryter mot forumets regler och får den stängd. Sedan öppnas den igen utan förklaring. Kanske lika bra att ta bort möjligheten att rapportera helt och hållet. Eller varför inte ta bort forumsreglerna helt och hållet.

  • Medlem
  • 2007-09-02 10:37

Förklaring till varför tråden öppnades igen:
Vi hade en diskussion om trådens vara eller icke vara i modforumet och kom gemensamt fram till att det första beslutet att stänga den var en aning förhastat.
Vi är inte sämre än att vi kan ändra ett beslut i sådana frågor.

Nu räcker det med snack om trådens existens. Vill ni fortsätta dryfta detta kan ni skapa en ny tråd i Feedback-forumet.
Admin

1
Bevaka tråden