Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Pinsamt men värt att berätta

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-07-28 11:58

Fick min första iPod Nano igår (wohoo). Och när jag skulle packa upp den med stor förväntan och ivrighet, stötte jag på ett fatalt problem. Jag kunde inte öppna plastförpackningen som iPoden ligger i (pinigt)... :"> Jag klämde, drog, tryckte och gned (oj detta kan tolkas fel). Jag gjorde som jag brukar när jag inte löser problemet temporärt, la det ifrån mig en stund.

Med längtan att få använda min iPod återgick jag till förpackningen. Kollade efter alla möjliga öppningsanordningar. Men hitta inget. Vred, vände och ryste på förpackningen. Efter en stunds meckande så såg jag en liten plastremsa med en pil på... Aaaaaaaaha!! Förpackningen var ju genomskinlig och det var ju inte lätt att upptäcka den transparenta plastfilmen som förslöt förpackningen på ena kortsidan. Äntligen (weeeiii)!!

Värt att notera: För att vara tekniskt intresserad var det rena raketforskningen att öppna en plastförpackning! Hahahaha! "Alla är vi nybörjare från början"

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-07-28 12:09

Inget att skämmas över, såntdära gör jag jämt

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-07-28 12:11
Ursprungligen av Petersen:

Inget att skämmas över, såntdära gör jag jämt

Hehehe, skönt att inte vara ensam!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-07-28 19:05

iPod Shuffle 2G-förpackningen är också lite knepig

hehehe känner igen mig där..
det blev i alla fall inte blodvite som när jag skulle öppna en förpackning, dock ej från apple.

Jag slet och drog inget hände... till historien är att jag är rackarns närsynt (glasögonens tjocklek påminner mer om botten på en cola-flaska)
och min gamla vana trogen när jag vill se på något nära så kasar jag ner glasögonen och tittar NÄRA över kanten på glasögonen för att se skarpt (en kollega med lika dålig syn och hans optiker räknade ut att sån närsynthet var cirka 2,5ggr förstoring vid 10 cm avstånd, allt därbortom är suddigt)
nåja jag studerar förpackningen nära för att se om jag drar på rätt ställe eller om det ska "pillas" någon stans för att få upp den... vad händer när jag står och drar med full kraft med näsan 10cm från förpackningen?
Jo den går upp med ett ryck och jag kilpper till mig själv rejält rakt i snoken.... :">

och vad lärde jag mig av det då?
Inte ett dugg!!!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-07-28 21:41
Ursprungligen av Gusten68:

hehehe känner igen mig där..
det blev i alla fall inte blodvite som när jag skulle öppna en förpackning, dock ej från apple.

Jag slet och drog inget hände... till historien är att jag är rackarns närsynt (glasögonens tjocklek påminner mer om botten på en cola-flaska)
och min gamla vana trogen när jag vill se på något nära så kasar jag ner glasögonen och tittar NÄRA över kanten på glasögonen för att se skarpt (en kollega med lika dålig syn och hans optiker räknade ut att sån närsynthet var cirka 2,5ggr förstoring vid 10 cm avstånd, allt därbortom är suddigt)
nåja jag studerar förpackningen nära för att se om jag drar på rätt ställe eller om det ska "pillas" någon stans för att få upp den... vad händer när jag står och drar med full kraft med näsan 10cm från förpackningen?
Jo den går upp med ett ryck och jag kilpper till mig själv rejält rakt i snoken.... :">

och vad lärde jag mig av det då?
Inte ett dugg!!!

Hahaha! Ja, det är härligt att läsa att andra också gör misstag med såna här "enkla" saker. Roande, i alla fall i efterhand.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-07-28 21:42
Ursprungligen av boris91:

iPod Shuffle 2G-förpackningen är också lite knepig

Hehehe, ja, Apple packar sina produkter mycket väl. Och det tycker jag är bra.

Tycker att det är dåligt att Apple har gått över till plastförpackningar på iPodarna. På de äldre (och på iPhone) så är det ju så himla enkelt att öppna dem. Precis som med datorerna.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-07-30 10:13
Ursprungligen av ztaafen:

Tycker att det är dåligt att Apple har gått över till plastförpackningar på iPodarna. På de äldre (och på iPhone) så är det ju så himla enkelt att öppna dem. Precis som med datorerna.

Jag skaffa min första iPod nyligen, så jag har inte sett eller känt på de gamla förpackningarna som iPoden kom i förr. Var de av samma papp som datorer levereras i, eller?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-07-29 19:00

Think about the carbon dioxide footprint, lad..

Det var en lite tunnare papp. Man öppnade bara locket så låg iPoden där.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-07-30 11:15
Ursprungligen av ztaafen:

Det var en lite tunnare papp. Man öppnade bara locket så låg iPoden där.

Ah, så det var sån förpackning. Ungefär såna förpackningar som program kommer i. Ja, de är ju enklare att hantera. Dock tror jag inte Apple tar hänsyn till den lilla grupp som har svårt med förpackningarna, såvida det inte är ett generellt och stort problem. Variation och nyskapande har ju sina för- och nackdelar!

1
Bevaka tråden