Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp! Min mail öppnar inte upp huvudfönstret och går inte att avsluta!

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

kan någon hjälpa mig?
Då jag öppnar upp mitt mail program Mail så öppnas aldrig huvudfönstret upp. Kan inte få upp det på något sätt. Sen om jag ska stänga Mail så reagerar den inte. Blir tvungen att avsluta genom tvångsavsluta. Till och med där står det inte ens med rött att programet inte reagerar.

tacksam om någon vet eller kan hjälpa mig!
mvh
peter

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-07-29 15:23

Har du kört med en extern skärm och fönstret ligger kvar på ytan där det ökade skrivbordet inte finnns längre?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-07-29 15:32

Finns huvudfönstret med i listan över fönster längst under menyn "window"? Bör heta som den mailbox du senast hade uppe. Testat att välja "new viewer window" från file-menyn (äpple-alt-N)?

nej.. ingen extern skärm. Och när jag prövar att öppna en ny mailbox kommer bara en ny ruta upp som är blank. och när jag ska välja "new viewer window" så händer inget....

grrrr

snällt att ni försöker hjälpa mig, Kanske är det enda sättet att installera om hela systemet och blåsa ur datorn..

Peter

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-07-29 17:36

Provat att slänga com.apple.mail.plist?

använder inte apple.com

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-07-29 18:51

Det Gunnar B menar är att du kan testa ta bort filen com.apple.mail.plist i Library/Preferences/ i din hemkatalog. Du kan göra det genom att i Terminalen skriva:

rm ~/Library/Preferences/com.apple.mail.plist

tack..:) ska pröva nu

NEJ.... grrr
det tog bort mina konton... jag gjorde nytt... och samma problem fortfarande...???!!!

nej.. har skapat nytt konto och allt... men huvudfönstret öppnar inte upp sig vid start.... och jag måste tvångsavsluta programet... Grrrr

Enda sättet snart är att göra en helt ny ominstallation av systemet eller ta ett annat mail program..

  • Medlem
  • Haninge
  • 2007-07-30 11:08

Måste bara förvisa mig om att du testat kortkommandot cmd+1. cmd+n skapar bara ett nytt tomt mail, det tar inte fram huvudfönstret.

inget händer... men om jag testar cmd+n kommer ett nytt tomt mail upp...
men inget händer då jag trycker cmd+1

  • Medlem
  • Haninge
  • 2007-07-30 13:12

Får du upp alternativet Zooma i Fönster menyn? Prova det i så fall...

nej... får inte upp zooma fönstret... grrrrr

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-02 04:19

Hade liknande problem idag, visade sig vara problem med Mail Badger. Har du några bundles installerade för Mail? Titta i ~/Library/Mail/Bundles samt /Library/Mail/Bundles, är katalogerna tomma eller icke-existerande är det i alla fall inte det som strular för dig.

SÅÅÅÅÅÅ SKÖÖÖNT när det vänder.. eller som petter säger.. vinden har vänt det är min tur nu!

Äntligen har jag lyckats fixa mitt mail program. Jag fick ett tips av en kompis att koppla in min powerbook G4 till en annan Mac med en firewire och bara dra över programet. Gjorde så och bara ersatte det gamla med det nya. Nu spinner den som en katt igen. Tack till alla som försökt hjälpa mig iallafall.


Peter

1
Bevaka tråden