Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airport Extreme + AirTunes?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har sedan tidigare en Airport Express med AirTunes, men nu blev jag sugen på en Airport Extreme, eftersom jag vill ha en nätverkshårddisk. Men nu kommer jag till frågan. Kan man, samtidigt som man är uppkopplad till Internet via Airport Extreme, skicka musik trådlöst till Airport Express? Det är en viktig funktion som jag helst inte vill mista...

Jag använder Airport Extreme med nätdisk samtidigt som min Airport Express utan några problem, inte ett hack i musiken, bara plugga in och köra

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2007-07-19 22:29
Ursprungligen av davidbacklund:

Jag använder Airport Extreme med nätdisk samtidigt som min Airport Express utan några problem, inte ett hack i musiken, bara plugga in och köra

.............i två olika nätverk eller har du utvidgat Extremenätverket?

Ursprungligen av Le:

.............i två olika nätverk eller har du utvidgat Extremenätverket?

du kan köra i samma. man sätter helt enkelt expressen som en klient i befintligt nätverk. om det är en extreme eller något annat kvittar. man väljer beintligt nätverk vid installation.

Ursprungligen av davidbacklund:

Jag använder Airport Extreme med nätdisk samtidigt som min Airport Express utan några problem, inte ett hack i musiken, bara plugga in och köra

Ok, tack så mycket. Då vet jag att det funkar.

Tekniken kallas WDS och är rätt enkel att sätta upp med nya Extremen och prgramvaran AirPort-verktyg.

Expressen blir ett relä (som det kallas på svenska).
Jag stt upp ett sådant nätverk för ett par dagar sedan.

så kan man också göra. men man behöver inte. jag har min extreme och express på mer eller mindre samma plats. jag har inte gjort som du beskriver. jag har bara satt expressen som medlem i befintligt trådlöst nätverk

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2007-07-29 13:47
Ursprungligen av wwwandi:

så kan man också göra. men man behöver inte. jag har min extreme och express på mer eller mindre samma plats. jag har inte gjort som du beskriver. jag har bara satt expressen som medlem i befintligt trådlöst nätverk

Som vilken dator som helst, alltså???

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2007-07-29 14:24

Men kan en och samma Express vara med i två olika nätverk (om de inte körs samtidigt)?

Ursprungligen av Le:

Men kan en och samma Express vara med i två olika nätverk (om de inte körs samtidigt)?

Nej

Ursprungligen av buuyuu:

Som vilken dator som helst, alltså???

Ja

1
Bevaka tråden