Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Extern skärm hittas inte

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har ett konstigt problem. Min externa skärm (har testat både en fungerande lcd-datorskärm och lcd-tv) hittas inte. När jag kopplar in något av ovanstående så blinkar skärmen på min MacBook till men sen händer inget mer. Porten verkar uppenbarligen fungera men vill på något sätt inte hitta någon extern display.

Allt började med att jag installerade SwitchResX på datorn för att kunna köra pixelmappat med min lcd-tv. Det fungerade finfint, när jag sedan försökte koppla in min vanliga datorskärm igen så ville den inte hittas. Så jag avinstallerade SwitchResX i hopp om att allt skulle bli som vanligt, men nu hittas varken datorskärmen eller tv:n.

Har letat som en galning på Google men hittar ingen med samma problem.

Finns det något sätt att återställa skärminställningarna, typ ta bort nån preferences-fil eller liknande? Har testat att resetta PRAM ett antal gånger men det fungerar inte. Har även testat att installera SwitchResX igen för att se om det börjar fungera men icke.

Vill tillägg att jag hittade filerna för skärminställningarna. De (system och user) låg i library/preferences och heter com.apple.windowserver.plist. Raderade dessa när jag var inloggad via safe mode, startade om, men inget hände. Filerna återskapades inte heller.

Börjar bli lite trött på det här nu.

Jag gav upp och installerade om hela OSX. Jag kanske bör höja ett varningens finger för programmet SwitchResX också.

  • Medlem
  • 2007-07-28 11:51

Funkar allt som det skall nu då? (Själv sugen på en svart MB)

Jadå, alltså jag har aldrig haft problem med min MacBook annars. Problemet ovan var ju självförvållat, så jag har ingen att skyll på förutom mig själv.

1
Bevaka tråden