Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dags för en presentation.

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-07-26 09:36

Jag känner att jag aldrig riktigt presenterat mig här på forumet, trots att jag varit medlem och Mac-användare sedan nästan tre år, så här kommer det.

Jag heter Robbin Thapper och är 24 år gammal. Jag är född och uppvuxen i Jönköping och jobbar som webbutvecklare (och programmerare i övrigt). Just programmering har jag tyckt om sedan jag var sju år och lekte runt i Basic på C64. Jag håller i dagsläget på mest med Java (och JSP), samt PHP och JavaScript, men har även ganska goda kunskaper i ett flertal andra programmeringsspråk. Jag har examen i datateknik samt en påbyggnad i form av ettårig magisterexamen i internetteknik.

På fritiden tycker jag om lite allt möjligt; programmering, bowling, innebandy, gå på långpromenader, spela TV-spel, kolla på ishockey och en del därtill. Jag är Simpsons-fanatiker; äger alla släppta DVD-boxar, har sett alla 400 avsnitt (några gånger), kommer att gå på premiären av filmen imorgon och kan i princip allt som finns att veta om Simpsons.

På Mac-fronten har jag funnits sedan mitten av 2004, då jag av en slump köpte en iMac G4. Jag blev övertalad av en kompis, efter att jag hade sålt delar av en musiksamling för 26.000 kr. Min inställning till Mac innan dess var att det är snygga, dyra datorer som inte har några spel (Var har man hört den förut?). Idag använder jag en 24" iMac hemma, som kompletteras med en något äldre PC (för några enstaka PC-spel samt testande av Java-applikationer under Solaris och diverse Linux-distar), samt mitt Nintendo Wii.