Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dags för en presentation.

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-07-26 09:36

Jag känner att jag aldrig riktigt presenterat mig här på forumet, trots att jag varit medlem och Mac-användare sedan nästan tre år, så här kommer det.

Jag heter Robbin Thapper och är 24 år gammal. Jag är född och uppvuxen i Jönköping och jobbar som webbutvecklare (och programmerare i övrigt). Just programmering har jag tyckt om sedan jag var sju år och lekte runt i Basic på C64. Jag håller i dagsläget på mest med Java (och JSP), samt PHP och JavaScript, men har även ganska goda kunskaper i ett flertal andra programmeringsspråk. Jag har examen i datateknik samt en påbyggnad i form av ettårig magisterexamen i internetteknik.

På fritiden tycker jag om lite allt möjligt; programmering, bowling, innebandy, gå på långpromenader, spela TV-spel, kolla på ishockey och en del därtill. Jag är Simpsons-fanatiker; äger alla släppta DVD-boxar, har sett alla 400 avsnitt (några gånger), kommer att gå på premiären av filmen imorgon och kan i princip allt som finns att veta om Simpsons.

På Mac-fronten har jag funnits sedan mitten av 2004, då jag av en slump köpte en iMac G4. Jag blev övertalad av en kompis, efter att jag hade sålt delar av en musiksamling för 26.000 kr. Min inställning till Mac innan dess var att det är snygga, dyra datorer som inte har några spel (Var har man hört den förut?). Idag använder jag en 24" iMac hemma, som kompletteras med en något äldre PC (för några enstaka PC-spel samt testande av Java-applikationer under Solaris och diverse Linux-distar), samt mitt Nintendo Wii.

En av mina största bedrifter som jag tycker om att berätta om (utöver switchen från PC till Mac) har att göra med min vikt. Jag är nämligen en av ganska få som har lyckats med att gå ner närmare 80kg i vikt, och dessutom behållit vikten. Efter att tidigare ha vägt över 160kg, stannar nu vågen på knappt 85kg. Allt gjordes utan operationer och GI-metoder eller annat kortsiktigt tjafs, bara sunt förnuft, lågt kaloriintag och motion och bedriften gjordes under en period av elva månader. Nu är jag ganska nyopererad, opererade bort överflödshud för två månader sedan och känner nu att livet är enklare än någonsin och självförtroendet har fått sig en rejäl knuff (nästa sommar kommer jag troligtvis att våga ligga på badstranden).

Sådär! Nu vet ni vem jag är. (härligt att få det gjort)

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2007-07-26 09:56

Trevlig presentation. Grattis till din viktnedgång!

Härligt!

Fick nästan "skräp i ögat" när jag läste sista stycket ovan.
Otroligt starkt jobbat.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-07-27 02:53

Trevligt att träffas!

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2007-07-27 09:31

Viljans triumf över köttet! Jag är djupt imponerad.

Respekt!

Grattis till en stor bedrift och ett gladare liv!

Starkt jobbat, du är ett föredöme för oss alla med "gubbmage" (mig inkluderad) stort grattis till din nya kropp !

Fan, jag som har svårt att motivera mig till att gå ner från 95 till 85 kg (är 186cm). Grattis.
Började med mac av en slump då jag blev ihop med min fru. Som datorintresserad sweclockare fick man lära sig serva min frus o hennes fars o hennes kusins macar. Hur enkelt det än är så klarar vissa människor inte av datorer.

1
Bevaka tråden