Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

BT-musen laggar efter BT-synk med mobilen!

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2007-07-17 17:38

En jäkligt konstig sak som jag dragit med sedan jag fick datorn. Varje gång jag synkar min K750i med iSync, så börjar musens rörelser på skärmen att lagga något ENORMT. Musen blir oanvändbar, och fungerar bara om man stänger av och sätter på den. Men så ska man väl inte behöva hålla på?

Utöver detta så verkar mitt tangentbord tappas i tid och otid, och datorn måste hitta det igen. I Bootcamp så måste man över lag stänga av och sätta på tangentbordet när man kommit in i Wiindows, för att det ens ska funka.

Men en sak i taget...detta med laggande musen när jag synkar är verkligen hur jobbigt som helst. =(

Tacksam om någon har en idé vad som strular. Dessutom (!) laggar allt jag skriver på tangentbordet just nu. Något står inte rätt till.

Datorn är en iMac 20" 2.16Ghz

/Fredrik

Jag vet inte vad som orsakar det. Men jag drabbas själv av samma problem med min BT mus och min iBook G4 efter att jag synkat min SE K608i. Så du är inte ensam om det i alla fall, och som du säger, omstart av musen löser poblemet (man kan även stänga av och slå på BT-enheten i datorn för att lösa det).

  • Medlem
  • 2007-07-17 19:11

Men det måste ju vara ett fel av något slag. Undrar om detta kommer fixas. Nu vet jag i alla fall att jag inte är ensam om problemet. Tack för ditt inlägg.

/Fredrik

Jo, något form av fel är det, men om det kan lösas genom en mjukvaruuppdatering vet jag inte, jag är ingen expert på området direkt. Jag har haft problemet sedan OS 10.4.1 (har jag för mig att det var) som kom installerat på datorn.

  • Medlem
  • Boston
  • 2007-07-25 18:27

Upplever samma sak ibland efter att ha haft en mobil ansluten via blåtand...men inte alltid. Har en teori om att det handlar om hur nära man har mobilen till datorn och musen men vet inte m det stämmer. Ibland slutar musen lagga av sig självt men ibland hjälper det bara att logga ut.

Samma problem. Brukar alltid starta om musen när det händer. Måste ju vara ngn bugg i BT-chippet som inte parar ihop enheter rätt eller dyl.?

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2007-07-26 08:16

Samma problem här. Dessutom börjar den lagga om jag kopierar stora filer via airport.

1
Bevaka tråden