Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Stänga locket under avstängning

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-07-22 09:16

Jag har märkt att min nya MBP SR "klarar av" att fortsätta en avstängning trots att jag stänger locket. Till en början tänkte jag mest att det var ju en skön förbättring från min flickväns PB G4, men så såg jag idag en tråd på macrumors där någon klagade på att hans MB gick i vila istället för att stänga av sig.

Detta fick mig att fundera på vilka bärbara macar som faktiskt kan stängas under avstängning? Har det blivit en pro-funktion eller har kanske de nyare MB det också? Bidra med era erfarenheter!

Jag är klart medveten om att nyhetsvärdet i den här tråden är tveksamt, men jag skyller helt enkelt på den segstartade sommaren

nyhetsvärdet är högt! Tyvärr har jag intet att tillföra utöver frågan varför du ska stänga av den? Jag stänger aldrig av min mbp, slår bara igen locket och går i vila.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-07-22 12:19
Ursprungligen av akerstrom:

nyhetsvärdet är högt! Tyvärr har jag intet att tillföra utöver frågan varför du ska stänga av den? Jag stänger aldrig av min mbp, slår bara igen locket och går i vila.

Anledningen är att jag är överdrivet rädd om min nya dator Jag har fått för mig att det sliter lite mer på batteriet att ha den i vila, än att stänga av och koppla ur sladden. Men det är som när man var liten och hade köpt nya, lysande vita gympaskor, försiktigheten går över när man väl har börjat använda dem på riktigt. Dock är jag klart imponerad över den snabba boottiden!

Intressant att höra att macbooken fortfarande inte verkar ha funktionen. Undrar hur stor del av prisskillnaden som beror på detta?

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2007-07-22 10:58
Ursprungligen av marc_:

Har det blivit en pro-funktion eller har kanske de nyare MB det också?

Inte min nya MB iaf.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-07-24 03:00

Min macbook klarar det, gissar på att det hänger lite var i avstängningsfasen men stänger datorn. Har du massa program igång, trycker stäng av och slänger ihop den kommer det troligtvis sluta med viloläge.

Angående ditt batteri så mår inte batteriet bra av att aldrig laddas ur eller att hela tiden ha full laddning. Ska du spara på ditt batteri laddar du ur det till 70-80% och plockar ut det ur datorn, eller använder du det. Värsta du kan göra är att alltid ha 100% och aldrig använda det.

Är det inte risk för att hårddisken pajar om man springer runt med en dator försatt i vila, står inte den i standby?

Har för mig att det var så massor av konsulter pajade sina datorer?

1
Bevaka tråden