Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan välja "Öppna med Opera" utan att ha det installerat

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Satt o lekte lite med html-filer och såg av min förvåning när jag högerklickar på en html-fil och väljer open with så finns opera med. och jag kan öppna en fil med opera.

what the fuck tänkte jag, jag har inte installerat opera och den finns inte under mina apps.

hur kommer detta sig? det här är en äcklig bugg som jag vill bli av med
vill inte ha opera..

/manne

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-07-23 22:40

Du har säkert installerat Dreamweaver MX 2004, som använder Opera för sin förhandsvisning.

Ursprungligen av C-mon:

Du har säkert installerat Dreamweaver MX 2004, som använder Opera för sin förhandsvisning.

Dreamweaver har jag så det kanske förklarar saken
Men jag använder Firefox via den hittade ingen opera via den.

men tack iaf..

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-07-24 19:54

Jag fick min opera av photoshop elements. Ingår i Adobe Bridge.

Just den här frågan har jag tänkt ställa ett tag. Nu slapp jag det.

Ursprungligen av ztaafen:

Just den här frågan har jag tänkt ställa ett tag. Nu slapp jag det.

Gött mos då

Bumpar tråden lite, med en följdfråga. Jag har samma problem. Opera finns utan att jag installerat det. Men jag vill ha bort det! Finns inte under program eller någonstans. Testade att ladda hem och avinstallera med AppDelete med det gamla finns fortfarande kvar. Har även tagit bort alla inställningsfiler jag kunnat hitta men det hjälper inte heller. Vars ligger det?!

Ursprungligen av Rikard_:

Bumpar tråden lite, med en följdfråga. Jag har samma problem. Opera finns utan att jag installerat det. Men jag vill ha bort det! Finns inte under program eller någonstans. Testade att ladda hem och avinstallera med AppDelete med det gamla finns fortfarande kvar. Har även tagit bort alla inställningsfiler jag kunnat hitta men det hjälper inte heller. Vars ligger det?!

Av okänd anledning använder de flesta Adobe-program Opera som hjälpsidesvisare; den ligger lite "halvdolt" inne i programpaketen. Vet man vad man gör, kan man troligen ta bort det och välja någon annan browser som standard för kjälpfilerna. Men varför lägga krut på det? Det tar inte mycket plats, gör ingen skada och man kan helt ignorera dess existens på maskinen.

Kolla här:
/Applications/Adobe Bridge CS3/Bridge CS3.app/Contents/MacOS/Opera.app
/Applications/Adobe Device Central CS3/Device Central.app/Contents/MacOS/Required/Opera.app

1
Bevaka tråden