Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

konvertera pc spel till mac

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-07-24 20:46

Hej!

Hittade Sim City 3000 i en låda som jag blev assugen på att spela. Men hur konverterar man spelet så att det fungerar på Mac?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-07-24 20:50

Det går inte. Eller definitivt inte för dig som ju är privatperson. Installera Windows via BootCamp till exempel och kör spelet där.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-07-24 20:59

windows

Finns det andra sätt att installera windows på (har ej paralells)

  • Medlem
  • International user
  • 2007-07-24 23:41

Du behöver Bootcamp samt en cd med Windows XP SP2 för att spela windows spel i full fart på en mac.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-07-24 20:58

Boothcamp? Jag tror inte att jag har det programmet installerat - sen måste man vill köpa en xp skiva också? Eller kan man använda en xp skiva från den gamla pc:n?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-07-25 00:11

Bootcamp laddar du ner gratis på Apples hemsida, och en XP-skiva antar jag att du har från tidigare PC-installationer?

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-07-25 03:04
Ursprungligen av boris91:

Bootcamp laddar du ner gratis på Apples hemsida, och en XP-skiva antar jag att du har från tidigare PC-installationer?

Jaha, är det så enkelt?! Då ska jag ladda ner Bootcamp och lägga in XP på macen. Men innan jag gör det så måste jag veta några grejer. I och med att Windows kommer att ligga på min dator så innebär det väl att datorn blir mer sårbar än nu? Så vad ska jag göra för att skydda mac-delen från windows-delen? Kan man separera windows-filerna från mac-utrymmet och på så sätt ha mac-utrymmet skyddat?

Mvh:cool:

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-07-25 03:09

Det du gör i och med Bootcamp är att du skapar två olika partitioner för operativsystemen. Självklart kan du då få virus i Windows-delen men att några filer på din Mac OS X-del skulle bli skadade tror jag inte är speciellt troligt.

Före du börjar använda dig utav BootCamp råder jag dig läsa igenom instruktionerna noggrant, så att det inte strular vid installationen och för att bränna drivrutinerna rätt. Allting finns på Apple hemsida.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-07-25 10:03

Och glöm inte att göra en backup av dina viktiga filer ifall något skulle hända under partitioneringen och installation... Bränn ner det viktigaste på några DVD-skivor om du inte har en extern hårddisk.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-07-29 23:03

Kanske ska kolla att 399454 har en intel-mac också. Verkar inte blivit avbockat någonstans i tråden.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-07-29 23:51

nähä

Tog precis bort bootcamp från min dator eftersom xp-skivan tydligen bara fungerar på dell datorn (eller den fungerade inte ens på den om jag ska vara ärlig). Hm, får väl vänta tills leopard kommer ut och uppgradera macen - för då får man ju bootcamp på köpet eller?

Eller det bästa är kanske att köpa en bärbar pc om man vill spela? Jag menar minst 3000 för leopard, sen ska man ha ett windows operativsystem (skivorna) och det är minst 3000 till.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-07-30 00:04

Leopard kommer kostar $129, ~1200 kr. Men du måste ha en skiva med Windows XP SP2 på. Har du bara ett giltigt serienummer kan du låna skivan av en kompis om du känner någon som har det.

1
Bevaka tråden