Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Olika konfigurationer för olika skärmar

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag äger en 24" skärm som jag kopplar ihop med min MacBook 13".
När jag kopplar in skärmen så ändras ju upplösningen och det gör att alla mina fönster blir för små. Jag vill ju t.ex. ha Photoshop och Firefox och liknande program i fullskärm. Så varje gång jag kopplar in skärmen får jag ändra storlek på alla fönster. Samma sak händer när jag sedan vill använda min dator med den inbyggda skärmen. Fast då är ju fönsterna för stora!
Det jag letar efter är alltså någon slags mjukvara som känner av (det skulle gå bra om jag kunde ange det manuellt också) när jag byter skärm och beroende på vilken skärm jag byter till så anpassar den storleken på mina fönster, förslagsvis i konfigurationer som jag sedan tidigare sparat. Alla förslag på lösningar mottages varmt!

  • Oregistrerad
  • 2007-07-25 16:05

Gissar att du har skärmdubblering påslaget? Enklast är väl att låta din externa 24" skärm vara extern o lägga fönstren där. Vet inte om OSX kommer ihåg fönsterstorlekar i överhuvudtaget (har inte tänkt på det så mkt, kommer ihåg att jag på Amigan för 1000 år sen satt och gjorde varje fönster exakt så stora som dom ska vara men det var mest på skoj)

1
Bevaka tråden