Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken nyans har Apples vita färg?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan!
Jag funderar på att måla om min Tråkiga, Svarta, Externa bildskärm vit så att den matchar mina snygga Apple saker. Men jag vill ju inte måla skärmen i viken vit nyans som helst utan vill hålla mig till "Apple" vit, någon som vet vilken färg detta är?:tveksam:

Välsorterade färgbutiker brukar ha mätutrusning för att kunna plocka fram exakt rätt kulör. Ta med dig en Applepryl till en sådan!

Se till så att du får en klarvit färg och inte matt bara.

Kan du plocka loss plasten brukar det bli mycket bättre än om du försöker maskera...
Glöm inte heller göra rent med målartvätt innan du målar, så du först får bort fettfläckar, annars kan färgen "bubbla" = Inte roligt.

Ursprungligen av Linus_J:

Hejsan!
Jag funderar på att måla om min Tråkiga, Svarta, Externa bildskärm vit så att den matchar mina snygga Apple saker. Men jag vill ju inte måla skärmen i viken vit nyans som helst utan vill hålla mig till "Apple" vit, någon som vet vilken färg detta är?:tveksam:

Påminner om Bengt Grive, som i sina kommentarer till konståkning kläckte en och annan pärla. Mörkvitt var en färg, som tilldelades en åkare med vita men skitiga kläder.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-07-24 20:13

Nyansen heter oskuldsvit (virgin white).

  • Medlem
  • Stenungsund
  • 2007-07-24 21:26

Är iofs nästan omöjligt att få samma yta som apple prylarna... Det krävs riktiga färgsprutor för det där...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-09 16:38

Väcker den här tråden igen... Jag funderar på en sticker från finländska Pimp My Laptop och har en del idéer om vad jag skulle vilja göra, dock kräver vissa av dem antingen transparens eller färg som överensstämmer med MacBook-vitt. RGB- eller CMYK-siffror för färgen skulle därför uppskattas.

1
Bevaka tråden