Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Trackpad "knastrar"

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2007-07-23 03:41

Det här är ett "fel" som kommit och gott på samtliga fyra bärbara macar jag haft, förmodligen har någon liten, hård partikel åkt ner i springan mellan trackpaden och chassit vilket resulterar i ett enormt störande, knastrande ljud när man klickar ibland. Detta brukar gå över efter nån timme då vad det nu är som åkt ner, försvunnit eller förstörts. Men inte denna gång. Nu har det gått fyra dagar utan att knasterljudet försvunnit, det kommer och går och flyttar sig lite också i förhållande till var man trycker på trackpaden.

Så, jag har prövat att blåsa som en idiot, sticka ner en mattkniv och dra runt trackpaden och klickat frenetiskt som en dåre, vända datorn upp och ner och göra det jag tidigare nämnt. Utan framgång, med blås och mattkniv försvinner det, i ett par minuter men återkommer. Är det bara skruva isär datorn som gäller? Eller har ni något tips? Det är en 17" MBP C2D.

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2007-07-23 18:02

Kom igen nu, nån måste väl kunna skriva nått, avråd mig från att skruva isär datorn, säg att ni har samma fel, kom med tips och råd, vad som helst :).

prova tvätta den i diskmaskinen. hörde det på venten förut "det har funkat förr ju!!"

;P

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2007-07-23 19:27
Ursprungligen av willhaven1980:

prova tvätta den i diskmaskinen. hörde det på venten förut "det har funkat förr ju!!"

;P

Ja det hade jag lätt gjort, omjag haft någon diskmaskin :).

Hm, fan jag har samma grej, irriterande, som att den fastnar lite också o inte blir lika lätt o klicka me.. hm.. baj

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2007-09-22 07:26
Ursprungligen av ProducentApan:

Hm, fan jag har samma grej, irriterande, som att den fastnar lite också o inte blir lika lätt o klicka me.. hm.. baj

Mitt har dock slutat nu, efter en helvetiskt massa blåsande i springorna, och efter att ha tagit en nål och dragit runt ner i springan ett X antal gånger, och näst intill slagit på knappen av frustration. En dag var det helt plötsligt borta och nu har det inte hörts på flera veckor.

haha, jag körde också nålgrejjen, men det är inte så najs o repa mbpron, det blir så fult då när metallen dras av men det är cp, för det är liksom som att den inte riktigt går o klicka ner på vissa ställen, hade du också så? Skall man lämna in den eller? hm.. venne riktigt

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2007-09-23 21:48
Ursprungligen av ProducentApan:

haha, jag körde också nålgrejjen, men det är inte så najs o repa mbpron, det blir så fult då när metallen dras av men det är cp, för det är liksom som att den inte riktigt går o klicka ner på vissa ställen, hade du också så? Skall man lämna in den eller? hm.. venne riktigt

Njae klicka kunde jag nog göra överallt, bara det att det var ganska ojämnt hur mycket kraft som krävdes beroende på var jag klickade tror jag. Och knastret var bara i högerkant. Du kan ju lämna in eller fixa själv om du känner för det. Jag satte en deadline typ: Är det inte över den här veckan skruvar jag isär datorn, men som tur var fixade det sig innan veckans slut. Men ahde inte tvivlat att skruva ner datorn i molekyler för att bli av med det.

1
Bevaka tråden