Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Död G5:a

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-07-22 14:33

Jag har inte sett någon på detta forum (eller någon annanstans heller) som har upplevt följande:

Efter en skön semestervecka på Grekland återkom jag till min gamla trogna Powermac G5 2x1,8, men upptäckte till min fasa att den fortfarande är på semester - dvs den går inte igång. Jag trycker på powerknappen, den klickar till, lampan blinkar en kort sekund, varpå den slocknar helt. Alltså - inget fläktljud, inget applesound. Fasansfullt. Min semester-trötta hjärna lyckades efter 2 cappuchino och 20 minuters googlande i ämnet komma fram till att det måste vara batteriet. Jag sprang o köpte nytt batteri, satte i det.....men samma visa. Gjorde därefter en PMU-reset....men samma visa. Inte ens en Kernel bjuder den på...
Uppenbarligen får datorn ström, men vägrar starta. Något är knas eftersom den inte godkänner mitt power-on-tryckande.

Nån som kan ha någon rimlig förklaring?

Det låter som om power suppleyen har pajat. Alltså strömfördelaren tror jag rätt ord är på svenska. Den del som förser datorn med ström.
Ett åskväder eller strömspik kan ha dödat den delen.

Nej datorn får inte ström – lampan tar sin ström från batteriet.

Lämna i den är mitt råd.

1
Bevaka tråden