Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur dämpar jag min 20" imac mot underlaget?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Skulle vilja sätta någon form av dämpning mellan min iMac 20" och mitt billiga lätta skrivbord.
Någon som har något bra förslag osm dessutom blir diskret?
Har funderar lite på att skära ut något i neoprene, men det kanske finns bättre produkter där ute?
Hur har ni gjort?

Alla tips och idéer mottages med tacksamhet.

mvh
/Martin

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-07-22 12:30

Jag har en fullösning till min PowerMac i form av slipsvampar från Biltema. Samma format som tvättsvampar, men hårdare. Tejpade med silvertejp runt om är de fula som stryk, men ganska bra på att absorbera vibrationer.

Jag skulle nog inte ställa en iMac på såna, men det är en idé i alla fall.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-07-22 20:34

Jag hade en Intel-iMac 20" innan och jag hade den på en 1,5 cm tjock träskiva med metallben. Och jag la en tjock musmatta emellan bordsskivan och iMacens fot. Vibrationerna minskade kraftigt. Ta en enfärgad, gärna silvrig eller i samma färg som din bordsskiva och gärna de tjockare musmattorna. Räcker med standardmåttet.

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2007-07-23 19:53

Jag använder en billig musmatta från Clas Ohlsson. Inte jättesnyggt kanske, men funkar bra.

disktrasa av nyare snitt funkar, en eller två lager beroende på hur ljud känslig man är.

Ursprungligen av cubeuser_vol2:

disktrasa av nyare snitt funkar, en eller två lager beroende på hur ljud känslig man är.

Här har man suttit och tittat på olika lösningar hur länge som helst och så var det bara att gå 3m till köket och hämta en disktrasa.
Tack till cubeuser_vol2 och alla andra som kom med idéer och förslag!

/Martin

Jag har ingen mac men väl externa hårddiskar. En iomega och en wd som båda för en del oväsen. På ikeabordet blev det som en gitarr mer eller mindre.

Jag hittade en slags tysk all-purpose-matta på hornbach för en femtiolapp. Det var bilder på allt från ölglas till citroner på förpackningen, inga hårddiskar men den fungerar perfa. Det var två mattor i paketet och jag kör bägge, nu viner det bara ur venthålen men inga akustiska resonanser.

De fanns i ett par olika färger, mina är blå

/jon

1
Bevaka tråden