Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Webcam med msn

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Yoyo!

Vet inte om jag postar rätt nu =/

Beställt mig en macbook pro nu. Märkte juhe att det var en cam inkluderat. Det är juhe najs meeen antar att det är nån hake. Funkar msn och cam? Finns det nån annan klient som kör msn och där camen funkar? Dvs jag kan sitta och cam:a med msn med nån som har msn och pc ?

Tack på förhand!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-07-21 15:07

Ja det kan du. Tyvärr är MSN versionerna till Mac väldigt dåliga, iallafall de jag har testat vilka är Adium, Amsn och Microsofts Messenger för Mac (som jag kör just nu).

För mig har det varit att alla har funkat att chatta i. Men det är bara Adium som jag har kunnat skicka filer i någotsånär hastighet, Amsn är det ände där webcam har funkat och microsofts MSN kör jag nu för jag tycker det är snyggast.

Mycket möjligt det finns andra program som jag inte har testat och som funkar bra, men dessa 3 är dem ende jag känner till.

Lycka till med allt iallafall.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-07-21 15:19

I Mercury funkar kameran, men dåligt.

Ursprungligen av lobStar:

I Mercury funkar kameran, men dåligt.

men iChat (program right?) kan man inte köra msn och webcama med alltså?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-07-21 16:13

Nej, det stödjer inte MSN. Bara iChat, AIM och Jabber. Annars är det ett bra program.

amsn stödjer cam men är tråkigt att sitta i, långsamt osv
Jag kör Adium som är enligt mig överlägset, har adium till alla vanliga konversationer och sen om jag behöver "cama" så kör jag igång amsn istället

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-07-21 20:15

Är alltså en stor fördel om du har en massa kompisar i USA. Jag känner då ingen i Sverige som använder AIM i alla fall...

ahaa! jag får väl prova mig fram. är detta nå att rekommendera eller är det segt ? http://allforces.com/2005/05/06/ichat-to-msn-through-jabber/

adium verkar najs och ser ok ut. camen är väl inte såå crucial men ändå rätt najs att få den fungeranade.

visar sig när burken kommer 0)

Ursprungligen av willhaven1980:

ahaa! jag får väl prova mig fram. är detta nå att rekommendera eller är det segt ? iChat to MSN Through Jabber All Forces

adium verkar najs och ser ok ut. camen är väl inte såå crucial men ändå rätt najs att få den fungeranade.

visar sig när burken kommer 0)

Adium är riktigt trevligt kan jag säga direkt Om man är i behov av att chatta via webbkamera finns ett lite mindre roligare plugin, fast det funkar. Det kallas MeBeam.
Adium - Xtras - View Xtra: MeBeam Integration

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2007-07-21 20:35

aMSN funkar kanon tycker jag. Min sambo håller kontakten med sin familj i Sydkorea mha. aMSN.

aMSN tar upp 40% av processorkraften på min MBP. Förstå vad seg datorn blir när jag har PS, Dreamweaver, Mail, iTunes m.fl igång.

Neee, Inge aMSN för mig:tveksam:

Ni som vill cam-tjatta med folk ni känner, varför inte använda skype? Fungerar kanon.
/Roffe

1
Bevaka tråden