Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac OS X 10.4.10?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag undrar vad det är för skillnad på Mac OS X 10.4.10 och Mac OS X Tiger?? Är ny Mac-användare och är vilse i djungeln och programuppdateringar.

Anledningen till att jag undrar är att jag har vissa problem med Pro Tools på Mac OS X 10.4.10.

Mvh Mattias

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-07-21 14:39

Jag är rätt ny jag också men om jag har förstått det rätt så står X:et för 10 och sen djurnamnet är olika versioner av det. Alltså OS X Tiger = OS 10.4 (4=tiger) som nu när leopard kommer så är det OS 10.5 (5=leopard).

Sen att du har några siffror efter 5an är bara dem vanliga uppdateringarna som man laddar hem normalt, som kommer med jämna mellanrum.

Du kan ju även kolla här: http://www.99.se/mac-os-x/220799-os-x-versionerna-sammanfattade.html

Ursprungligen av Kajan:

Jag är rätt ny jag också men om jag har förstått det rätt så står X:et för 10 och sen djurnamnet är olika versioner av det. Alltså OS X Tiger = OS 10.4 (4=tiger) som nu när leopard kommer så är det OS 10.5 (5=leopard).

Sen att du har några siffror efter 5an är bara dem vanliga uppdateringarna som man laddar hem normalt, som kommer med jämna mellanrum.

Du kan ju även kolla här: http://www.99.se/mac-os-x/220799-os-x-versionerna-sammanfattade.html

Det stämmer.

Mac OS X 10.4.10 är den senaste versionen av Tiger.

tack

Tack för snabbt svar!!

/M

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-07-21 14:42

10.4.10 är den tionde uppdateringen av Mac OS X 10.4, aka Tiger. Varje sådan uppdatering brukar innehålla buggfixar och kompabilitetsfixar, det vill säga i allmänhet ingen ny funktionalitet utan istället puts på det gamla.
Digidesign brukar ha ovanan att knyta sina program väldigt hårt till vissa versioner av systemet, och därför brukar det finnas anledning att vänta med att uppdatera till senaste. Håll ögonen på www.digidesign.com och se om de släpper nån fix för 10.4.10.

1
Bevaka tråden