Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airport express och trådlöst bredbandsbolagetmodem?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har precis köpt en airport express osm jag tänkte ha till att spela upp musik på min stereo med. Men nu har jag kört fast, har ett trådlöst modem från bredbandsbolaget som jag får mitt surfar på, får inte till inställningarna så jag kan surfa på det samtidigt som jag ska spela upp musik, måste skapa ett eget nätverk till expressen. airport administratörsverktyg hittar inte mitt bredbandsmodem. Krånglig beskrivning, nån som har nåt tips?

Jag har också precis införskaffat en AirPort Express och har en D-Link wireless router som står för kopplingen till ADSL-modemet och DHCP i interna nätverket.

Det enda jag vill använda Expressen till är AirTunes. Och det bl.a. från datorer som är kopplade med kabel till min D-Link. Har inte klurat ut hur det ska gå till än. Löste du ditt problem?

nja

Jag löste det på så sätt att jag fick reda på att mitt bredbandsmodem inte är en router, alltså kan man inte koppla någonting till det. Måste använda min express som router å dra sladd till stereon. helt värdelöst men det blir nog bra ändå.
Men om du har en d-link router så borde du kunna lägga till expressen som en förlängning på ditt existerande nätverk. Gå in i airport administratörsinställningar.

lycka till

Ursprungligen av Herman Söderström:

Men om du har en d-link router så borde du kunna lägga till expressen som en förlängning på ditt existerande nätverk. Gå in i airport administratörsinställningar.

Ja, jag tänkte försöka med det. Men vet inte om min D-Link 624+ stödjer denna typ av förlägning. Får testa.

Dessutom undrar jag om det går att köra AirTunes från en dator med fast nätverkskoppling till min D-Link och vidare trådlöst till Expressen? Men det kanske är att begära lite för mycket?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2007-07-22 08:41
Ursprungligen av Michael:

Dessutom undrar jag om det går att köra AirTunes från en dator med fast nätverkskoppling till min D-Link och vidare trådlöst till Expressen? Men det kanske är att begära lite för mycket?

Det fungerar med min trådlösa Netgear-router. Man måste ställa in Express:en så att den utökar det befintliga trådlösa nätverket.

Ursprungligen av Macus:

Det fungerar med min trådlösa Netgear-router. Man måste ställa in Express:en så att den utökar det befintliga trådlösa nätverket.

Och det fungerade även med D-Link 624+. Som jag skrev i en annan tråd här på samma ämne (http://www.99.se/naetverk-saekerhet/100946-airtunes-fran-g5-via-ethernet-till-airport-extreme-vidare-till-airport-express.html) så underlättar det att göra själva inställningarna från en dator med trådlöst kort. Därefter går det bra att nå AirPort Express även från datorer som är kopplade till nätverket med sladdar.

1
Bevaka tråden