Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bluetooth-konfigurering för datatrafik via SE W850i?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Återigen dags för samma soppa; konfigurering av datakommunikation via bluetooth på SonyEricsson! Jag har motvilligt fått överge min fungerande koppling på en gammal T68i, men har nu efter drygt 6 timmars pysslande gett upp att få igång samma koppling på W850i.

Telefonen fungerar för surf via Telia SurfPort, och jag kan se innehållet på telefonen via min PB G4 (således telefon --> nät OK, och dator --> telefon OK; rimligen strular då modemfunktionen), men alla försök med de 10 olika klassiska modemscripten (http://www.taniwha.org.uk/) misslyckas - ingen uppkoppling till nätet från min PB. Jag har dessutom noterat att det finns (minst?) två strategier för att "logga in" på Telia (dels via APN angivet som "online.telia.se" och användare "guest" med lösen "guest", och dels via telefonnummer 0705960020 utan användar- och lösen-info). Antalet möjliga kombinationer blir raskt ganska många med alla dessa möjligheter. Telias kundtjänst hänvisar (efter 15 min väntan) till att de "inte supportar Mac"!?!!

Således, finns det någon som har gjort detta nyligen och har en fungerande "steg-för-steg"-beskrivning...? Fallgropar?

Ingen som vet...?

Har även sett att det finns modemscript för Sony Ericsson 3G på samma site (tex Sony Ericsson 3G CID1). Är det krav från abonnemanget eller från telefonen/modemet som avgör om det behövs ett sådant script?

1
Bevaka tråden