Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacBook till Samsung 32" LCD via HDMI

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej.

Har suttit under dagen och försökt att konfigurera min Samsung LE32R89BD att få samma pixelproportioner som min MacBook genom både DisplayConfigX och SwitchResX utan resultat. Den enda upplösningen som fungerar är 1280x720 (720p).

Jag har följt manualen till TVn och matat in information för upplösningen 1360x768, där det finns information om horisontell fekvens, vertikal frekvens och pixel klockning men ingenting vill fungera. Nu hoppas jag att ni kan hjälpa mig med detta.

LE32R89
Resolution 1360x768
Horisontal Frequenzy 47,712 kHz
Verical Frequency 60,015 Hz
Pixel Clock 85,800 MHz

Samsungs skärmar (i alla fall de flesta) har bara pixelmapping på VGA-porten, och då bör man köra 1360x768. Om jag kommer ihåg rätt.

Mer läsning här: http://www.99.se/bildskaermar-grafikkort/100842-samsung-lcd-tv-dvi-hdmi.html

Du kanske har användning för denna länk:

http://pixelmapping.wikispaces.com/Samsung+TVs

  • Medlem
  • Rättvik
  • 2007-07-21 01:39

testa andra hdmi porten, ska funka på några samsungar sägs det, annars e det nog tyvärr rätt kört om jag har fattat saken (har dock ej själv testat) om du inte vill använda vga-porten

Tackar för svaren. Bytte kablarna mot Mini DVI-VGA och en VGA, blir att testa det istället. Har kört så på farsans Samsung 40" LCD och det har fungerat fint så det får bli på det viset istället :).

Sitter nu med min VGA och kan inte riktigt få ihop det.

1. Hittar ingen bra upplösning att köra på TVn, får inte 1360x768@60Hz att fungera bra i varken DisplayConfigX/SwitchResX. Vad skall jag skriva in? Någon som har gjort detta?

2. När jag slå på skärmdubblering ändras upplösningen på MacBook och TV, kan inte få dem att stämma överrens.

1
Bevaka tråden