Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

G4 Sawtooth till tjock-TV

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjo!
Jag har en 400 MHz PowerMac G4 Sawtooth med ATI Rage 128 Pro 16MB grafikkort som jag vill koppla till min 28" Sony Widescreen tjock-tv.
Kommer detta funka nåt vidare?
Kan ju inte bli alltför mysig upplösning?

Om det nu funkar, vilka sladdar behöver jag?
Gjorde en liknande tråd på MW för ett tag sedan, där lät det som att det inte skulle räcka med en sladd till TV'n.. Skulle typ behövas nån adapter grejs.

Tack på förhand! /MacRazy

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-07-20 16:17

Du måste ha någon form av VGA till TV omvandlare eller stoppa in ett extra grafikkort med TV-utgång.

Ok, men eftersom mitt grafikkort även har DVI utgång borde det väl även funka med DVI >TV adapter?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-07-21 13:30

Rimligtvis.

Lånar den här tråden lite, då jag har ett liknande problem. Min teve har, oturligt nog, inte någon DVI-port, hur ska jag gå till väga för att koppla min G4 (Digital Audio, 466MHz) till min 28' crt-teve? Vill helst inte lägga ut för mycket pengar.

En annan sak. Har tittat lite på olika USB-teve-kort, likt EyeTV och TheTube, men de verkar kräva en bättre dator än vad jag har (1GHz för TheTube och 500MHz för EyeTV DTT, samt USB 2.0), tror ni att jag kan använda till exempel EyeTV för DTT på min 466MHz:are? Det är ju precis på gränsen. Dock bara USB 1.1...

1
Bevaka tråden