Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac mini med C2D + bättre grafikkort?

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Som rubriken poängterar. Jag har aldrig ägt en Mac, men det är en sån Mac jag vill ha. Grafikkortet hade inte varit något problem egentligen, men jag vill spela StarCraft 2 på min Mac mini när det släpps, och det är bara att glömma med det nuvarande graffet i Mac mini. Får man i ett 8600GT i MacBook Pro så borde man ju kunna få i nåt liknande i Mac mini.

Så, vad tror ni? Går ju självklart inte att veta, men ni 99macare lär ju veta mer om detta än jag. Är beredd att betala mer än 7995:- för en sådan produkt iaf!

Senast redigerat 2007-06-13 00:37
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-06-13 01:26

Eftersom det går rykten att Apple troligtvis väljer snart att plocka bort mininhelt ur sitt sortiment så känns detta inte speciellt troligt. Nu har vi väntat nära på ett år på en C2D i minin och det faktum att minin alltid varit en lågbudjetmodell så lär vi inte se ett kraftigt 8600GT i den burken. Tyvärr, måste jag säga i och med att jag äger en mini som jag kör till tvn och är fruktansvärt nöjd.

Ursprungligen av 20hz:

Eftersom det går rykten att Apple troligtvis väljer snart att plocka bort mininhelt ur sitt sortiment så känns detta inte speciellt troligt. Nu har vi väntat nära på ett år på en C2D i minin och det faktum att minin alltid varit en lågbudjetmodell så lär vi inte se ett kraftigt 8600GT i den burken. Tyvärr, måste jag säga i och med att jag äger en mini som jag kör till tvn och är fruktansvärt nöjd.

Kommer minin ersättas av någon annan stationär mac? om inte blir jag fan lack!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-06-13 09:32
Ursprungligen av SthlmsKille82:

Kommer minin ersättas av någon annan stationär mac? om inte blir jag fan lack!

Det finns flera stationära macar just nu och dom kommer nog inte försvinna!
Men tyvär så är dom ju inte gjorda för att vara billiga som minin är.
Jag är väldigt nöjd med både macbooken och en ppc mini, men kommer gråta när starcraft2 kommer för att jag inte har råd att spela det.

Ursprungligen av Khayman:

Det finns flera stationära macar just nu och dom kommer nog inte försvinna!
Men tyvär så är dom ju inte gjorda för att vara billiga som minin är.
Jag är väldigt nöjd med både macbooken och en ppc mini, men kommer gråta när starcraft2 kommer för att jag inte har råd att spela det.

Och det finns ingen möjlighet att Apple släpper någon annan stationär Mac som ersätter minin, så att du å jag kan spela StarCraft 2?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-06-13 15:53
Ursprungligen av SthlmsKille82:

Och det finns ingen möjlighet att Apple släpper någon annan stationär Mac som ersätter minin, så att du å jag kan spela StarCraft 2?

Klart det finns en möjlighet men inget jag skulle våga satsa på. Sen att StarCraft 2 bygger på en uppgraderad Warcraft3 motor leder till att du bör lätt kunna spela det på mindre bra hårdvara. Köp en iMac för 11 000 då? Då får du ju en skärm på köpet

Ursprungligen av rezuth:

Klart det finns en möjlighet men inget jag skulle våga satsa på. Sen att StarCraft 2 bygger på en uppgraderad Warcraft3 motor leder till att du bör lätt kunna spela det på mindre bra hårdvara. Köp en iMac för 11 000 då? Då får du ju en skärm på köpet

SC2 bygger inte på nån uppgraderad WC3-motor, utan en helt ny motor.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-06-13 09:28
Ursprungligen av 20hz:

kör till tvn och är fruktansvärt nöjd.

Hmm dubbla budskap!!! menar du att du inte alls är nöjd med din mini eftersom du är fruktansvärt nöjd? eller menade du istället att du är fantastiskt eller väldigt nöjd?
Fruktansvärt är ju inget positivt

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-06-13 16:02
Ursprungligen av Khayman:

Hmm dubbla budskap!!! menar du att du inte alls är nöjd med din mini eftersom du är fruktansvärt nöjd? eller menade du istället att du är fantastiskt eller väldigt nöjd?
Fruktansvärt är ju inget positivt

Ibland svamlar man lite väl mkt. Jag är väldigt nöjd med den som mediacenter. Dock som standardburk skulle den aldrig fungera för det jobb jag gör. Där har jag min Mac Pro

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

*stånd*

Mini måste alltså köpas direkt om ryktet stämmer att den kommer att gå ur sortimentet.

Jag tror inte att Minin helt kommer att försvinna. Den är alltför populär och storsäljande för det samt att man i så fall skulle tappa en användargrupp man lagt ned stora pengar på att fånga in - nämligen pc-folk som är villiga att byta men inte vill köpa på sig tgb och mus. Jag skulle tro att det kommer en ny variant. Just nu ryktas det om att det ska komma en ny iMac redan i augusti (WWDC eller Macworld hade varit mer normalt). Därför tror jag att vi får se en ersättare av nuvarande Mini i samband med nästa Macworld. Liksom övriga hoppas jag verkligen att den inte försvinner då den skulle kunna vara ett utmärkt komplement till min nuvarande maskinpark :).

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Den är alltför populär och storsäljande för [..]

Säljer den verkligen så bra? Enligt de återförsäljare jag har pratat med så säljer Mac Mini väldigt sparsamt. Det är iMac som gäller vid stationärt för hemanvändare enligt dom.

/c

Ursprungligen av Christian Å:

Säljer den verkligen så bra? Enligt de återförsäljare jag har pratat med så säljer Mac Mini väldigt sparsamt. Det är iMac som gäller vid stationärt för hemanvändare enligt dom.

/c

...jag måste väl erkänna att det var en önsketänkande gissing.

hmmm, nu blir jag ju lite fundersam, hade tänkt köpa en mini, men den har ju inte uppgraderats på ett tag så jag tänkte vänta. Men om den försvinner helt så blir jag ju utan och om jag köper den nu och den uppgraderas snart blir jag ju sur

/han som köpte en macbook core duo nån månad före core 2 duo...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-07-30 00:32

Varför inte bara vänta på en ny iMac?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-07-30 01:27

Supergnu, du kan säkert köpa dig en begagnad Mac Mini i höst när folk inser att det inte kommer någon uppgradering. Om det nu blir fallet alltså

Ursprungligen av boris91:

Supergnu, du kan säkert köpa dig en begagnad Mac Mini i höst när folk inser att det inte kommer någon uppgradering. Om det nu blir fallet alltså

mmm det lutar faktiskt åt det, eller rusa in i en fysisk affär och köpa en när dom säger att dom lägger ner den.

Sen vill jag inte ha en imac, dels för att jag har en mb, dels för att minin skall stå som en snygg, tyst miniserver (ska äntligen slänga ut windowsburken). Sen har jag en 19" wide lcd över som jag tänkte använda om jag behöver skärm.

1
Bevaka tråden