Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med att få mus installerad.

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lysekil
  • 2007-07-19 10:56

Har köpt en Logitech VX revolution nu i dagarna och dessvärre verkar inte PBn känna av den alls. Något som är ännu värre är att det var bara att koppla in den på pojkvännens PC så fungerade den galant. Så musen i sig fungerar ju bra.

Har provat installerat Logitechs egna kontroll panel men får bara "No logitech device found", testat SteerMouse och USB Overdrive, men inte heller något av de programmen kunde känna av någon mus.

Någon som har en susning om vad felet kan vara? Jag sliter av mig håret här snart, så snälla, för att jag ska slippa bli flintis, hjälp!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-07-19 11:17

Har du provat någon annan mus på din PB, eller en annan port? Det låter snarare som att det är USB-porten som är trasig tyvärr.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-07-19 11:38

Det där logitech control center (LCC) skall man nog skita i. Har ett UltraX t-bord och en G5 mus inkopplad men har aldrig fått LCC att "upptäcka" någon av dem, så man kan inte ställa in knappar etc...riktig skit, verkar inte vara någon idé att köpa logitech produkter till sin mac.

  • Medlem
  • Lysekil
  • 2007-07-19 16:44
Ursprungligen av Frebrik:

Har du provat någon annan mus på din PB, eller en annan port? Det låter snarare som att det är USB-porten som är trasig tyvärr.

Inte det som är felet, båda portarna fungerar kanon med andra möss/diskar etc.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-07-19 11:48

zeppo: Man måste använda just USB Overdrive för att konfigurera alla knappar, det funkar bra.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-07-19 13:20

kk...skall ge det en chans då! Men man kan ju fråga sig varför har Logitech ett program som bevisligen inte fungerar med deras egna produkter?

  • Medlem
  • 2007-07-19 13:28
Ursprungligen av zeppo:

kk...skall ge det en chans då! Men man kan ju fråga sig varför har Logitech ett program som bevisligen inte fungerar med deras egna produkter?

kk = knullkompis? Digital tourettes ...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-07-19 16:20

snarare irc slang
USB overdrive fixar ju musen iaf, men t-bordet har fortfarande några "extra" knappar, volym +/-, www, e-mail, etc.., som inte går att konfa, men det kanske man får ta.

  • Medlem
  • Lysekil
  • 2007-07-19 16:46

PBn har ju även "felet" att den alstrar för lite ström till USBportarna så man inte kan använda sig av externa diskar som drar ström enbart av datorn, tror ni det kan vara det som gör att usbstickan inte kan kommunicera med musen?

Fast av vad jag läst på nätet så har andra PBanvändare efter många om och men fått det att fungera.

Men ni tycker att jag ska fortsätta satsa på USB overdrive då?

  • Medlem
  • Lysekil
  • 2007-07-19 16:47

Voila! Bara så där så började musen fungera. WOOHOOO!

USB overdrive fixade biffen!

Tack för alla snälla svar. Ni är underbara.

1
Bevaka tråden