Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Webhotell ASP Sverige el Utomlands??

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-07-17 21:09

Här är en tjej som är i desperat behov av er hjälp!

Jag ska starta upp en ganska stort community med ca 2000 medlemmar som vardera kommer ta ca 4mb utrymme. 2000 medlemmar är från start så det kommer bara att växa med tiden hopefully...
Jag kan ingeting om programmering utan har hyrt in en kille som skall programmera min sida åt mig med ASP (han kan inte PhP överhuvudtaget)
Hur som helst så har jag mailat runt till massor av hosting företag i Sverige som kan erbjuda mig bra urymme,bandbredd,databaser och trafik men tyvärr inte hittat ett enda som fungerat. De har varit för små i paket, inte erbjudit ASP eller erbjudit mig dedikerad server för 1000 spänn och uppåt (vilket jag inte har råd med i början) Nu har jag sett att flera här inte har snackat om hosting i USA så börjar kolla lite på det, men har några frågor jag vore SUPER tacksam för svar på!!

1. Kommer sidan att gå slöare om den inte är i Sverige, alltså hur kommer mina medlemmar påverkas? Vad är skillnaden med att ha hosting i Sverige eller utomlands?
2. Kan ni rekommendera något bra webhotell i Sverige eller utomlands ( minst 15 gig utrymme, 50 gig trafik och 4 databaser) för under 350kr/mån Det är SUPER viktigt att hosting företaget inte har mycket problem eller är nere ofta osv
3. Med 2000 medlemmar och 4 mb vardera vad kan ni rekommendera för hosting till detta? Jag vill kunna vara täckt för minst 5000 medlemmar i alla fall.

Super tacksam för svar!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-07-18 16:24

Ingen som vill svara?????

Generellt är det nog svårare att hitta hosting med de specifikationerna för ASP än för PHP. Iallafall till det priset.

Och risken att det går långsammare med hosting i usa finns helt klart.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-07-26 09:05

Tusen tack för svar!
Ja jag letar på för fullt, men du tycker jag skall hålla mig till Sverige och inte USA då?

En annan grej du bör tänka på är att man, när man kör ett "vanligt webbhotellskonto", inte alltid kan belasta servern så mycket. Det är inte bara utrymme och bandbredd som begränsar.

1
Bevaka tråden