Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Repair permissions" på bootcamp partition?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, nu får jag inte kopiera filer från xp-partitionen (i osx), vågar man köra repair permissions på den utan att riskera att windows tjurar sen?

/Christian

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-07-07 13:36

Rent spontant, nej.

Det är nog bättre att boota i XP och låta Windows sköta sånt själv.

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2007-07-07 14:29

kör en "chkdsk c:" istället i Windows.

Tack tack! Funkar nu märkte jag, efter ett par omstarter, men ska kolla till disken i windows då, bra.

Sent svar, men du ska inte köra repair permissions annat än på MacOSX-partitioner.Tror visserligen inte att det skulle göra någon skada eftersom det bara rättar unix-behörigheter, och det begriper inte Windows.

mm fast det var ju i MacOs jag inte fick kopiera filer från windows-partitionen, så jag tänkte att den har fått för sig nåt. Windows-partitionen ses väl av osx som vilken fat32-partition som helst, som i sin tur kan få problem med rättigheter? *läser på... * Jaha ok, repair permissions håller bara koll på filer som kommit av en "Apple-originated installer package". jag förstår.

Men då undrar jag, vad kan ha orsakat detta? Disken funkade ju hela tiden bra i windows, men jag kunde som sagt inte kopiera filer från den i osx vid tillfället. Windows-allergi hos osx?

1
Bevaka tråden