Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

AAPL har stigit med 3558% senaste tio åren

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Samma ämne kommer upp om och om igen men denna gång jämför vi Apples börskurs med Microsofts utveckling dom senaste tio åren:

AAPL: +3558%
MSFT: + 89%

Apples börskurs är för övrigt $138 idag - en rejäl uppgång från dom $90 som aktien handlades för i Februari. När jag köpte

http://finance.google.com/finance?q=AAPL

Det går inte att förneka att Apple är ett hypat företag längre. Att gå från en övervärdering på 10 gånger till en på 30 på ett par år är väl bara övergått av Framtidsfabriken och Gøøgle? Sälja någon?

Apples värde bygger ju också på att omsättning & vinst klättrat galet mycket dom senaste åren. Tror omsättningen är dubbelt så hög nu som för fem år sedan med goda marginaler.

Köpte för 88.39 i december när iPhone-ryktena fullkomligt exploderade en dag. Nu skulle den minsann komma! Dagarna efter jag köpt lanserades Cisco sin hemmatelefon med samma namn... ridå ner. Jag bestämde mig för att ligga kvar trots allt.

Vet inte hur dagens kurser landar men just nu på google-portföljen ser jag att ökningen är 59%. Inte så tokigt på ett halvår.

Har vi någon på forumet som blivit miljonär på APPL månne? Som handlat stort för 4-5 år sedan och inte sålt av än?

Nej, men jag brukar plåga mig själv med att minnas att jag funderade på att köpa redan 1997... och i ljuset av det känns det inte som köpläge idag.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2007-07-19 20:19

Köpte mina för 15 och sålde för 25. Tyckte det var en OK affär. Surt sa räven

ken

  • Medlem
  • Hjo
  • 2007-07-19 22:57

Jag

köpte mina för 7.16 dec-02 och har inte sålt än....:$
men å andra sidan så länge jag inte säljer, har jag inte
tjänat något på affären...

Senast redigerat 2007-07-20 08:26
Ursprungligen av Hjopek:

köpte mina för 7.16 dec-02 och har inte sålt än....:$
men å andra sidan så länge jag inte säljer, har jag inte
tjänat något på affären...

Damn... det blir rätt exakt 20 ggr pengarna efter fredagskursen!

Vet inte vad det handlar om i kronor och det är väl ofint att fråga...

  • Medlem
  • Hjo
  • 2007-07-26 08:46
Ursprungligen av Anders Täpp:

Damn... det blir rätt exakt 20 ggr pengarna efter fredagskursen!

Vet inte vad det handlar om i kronor och det är väl ofint att fråga...

Nja...det är iallafall sexsiffrigt i USD...jag är i allafall extremt nöjd...

Ursprungligen av Hjopek:

Nja...det är iallafall sexsiffrigt i USD...jag är i allafall extremt nöjd...

Oj... pensioneringen närmar sig eller?

  • Medlem
  • Hjo
  • 2007-07-19 23:06
Ursprungligen av Björnström:

AAPL: +3558%
MSFT: + 89%

fast om du tittar 15år bakåt skulle du nog köpt MSFT...;)

  • Oregistrerad
  • 2007-07-22 21:54

Fasen, om man kunde åka tillbaka i tiden och få farsan att investera pengarna som är öronmärkta för mitt arv i Appleaktier.

Analytiker tror det finns mer att hämta. 200 dollar ny riktkurs.

CNN

Köpte för $20 och sålde för $55 (före split) och tyckte det var en god affär, i varje fall i några månader efteråt. Hade jag inte sålt skulle värdet i dag vara ca 750 000 SEK! För att uttrycka mig lite milt, det händer att jag ångrar den försäljningen ibland!
Får trösta mig med att så fort jag sålt en Mac så har jag alltid köpt en ny eller i vart fall en nyare, och det är också en "vinst" att glädjas åt varje dag.

Och idag värsta tappet (-8,8% just nu) pga oro om iPhone.

http://www.mercurynews.com/breakingnews/ci_6452853

Och nu, ett dygn senare, upp mer än 10% till $149,15. Snacka om att analytiker har koll på vad de håller på med. Och "min" f d aktiepost passerade just 800 000 SEK.
Varför sålde jag? Jo, därför att analytikerna var rörande överens om att USA-börsen skulle göra en ordentlig korrigering (neråt då) efter presidentvalet, särskilt om den andre vann och inte Bush jr (var inte det Al Gore förresten, nu i Apples styrelse). Har bestämt mig att aldrig mer bry mig om dessa inkompetenta, sjukt överbetalda och konstant oroliga individer mer!

Nu hänger jag inte med... har du tillgång till direktsiffror?
Google (som är 20 min efter) har bara +1,6% och kursen 137,12.

Den officiella kursen är 137,12 (börsen är stängd), men det pågår efterhandel, och det är där kursen närmat sig 150 USD. Du kan se "after hours"-siffrorna bland annat hos google: http://finance.google.com/finance?q=AAPL

/M

Stämmer bra det. Nosar på 11% nu t o m.

1
Bevaka tråden