Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Fälla ner" spel eller helskärmsprogram

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-07-18 10:32

Hej!

Har bara en fråga när man kör så kallad "fullscreen". Vilket oftast görs i spel finns det något tangentbordskommando som "fäller ner" spelet? Precis som man normalt kan minimera ett fönster så det lägger sig i docken?

I windows finns det vad jag vet 2 alternativ som brukar funka. Alt-Tab eller Alt-Enter.

Alt-Tab fungerar precis som OS X Command-Tab men tyvär fungerar det inte i helskärmslägen i OS X. Och Alt-Enter fungerar inte heller. Har testat lite olika variationer men hittar inget.

Det kanske inte fungerar. Såvidare inte funktionen finns inbyggd i spelet.

Har du testat med cmd+h? Det gömmer programmet tills du aktiverar det igen. Ex. genom att klicka på det i docken.

Vet dock inte ifall det fungerar i helskärsmläge.

När jag spelar Sims 2 , så fungerar Command+H jättebra. Kanske funkar för dig med?

ops, ztaafen var lite snabbare

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-07-18 12:07

fungerar inte i detta spelet jag spelar just nu. Men ska ha det i åtanke på andra spel iallafall.

Det här har jag också funderat på. Lite jobbigt att behöva spara och stänga ner spelet bara för att kolla vem som skriver på MSN.
I vissa spel kan du trycka kommando+m för att minimera, men jag tvivlar på att det fungerar i det spel du kör nu.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-07-21 14:35

kommando+m har jag förstått funkar ofta också men tyvärr inte i detta.

1
Bevaka tråden