Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Behöver transporthjälp (stockholm och norrut)

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Härnösand
  • 2007-07-17 22:50

Jag fick en hög med blandade burkar (dock ingen mac) av en kompis i göteborg som jag har lyckats få upp till stockholm. Där har de stått ett bra tag nu i väntan på att någon skall passera på väg norrut.

En kille kunde passera men det gick inte bra med timingen för att komma in i lägenheten och hämta maskinerna.

Därför frågar jag här om någon kommer passera Kista (studentlägenhet i kista galleria) och åka norrut mot Sundsvall den närmaste tiden.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-07-17 23:03

Detta gäller maskiner jag och VaCUm delar på, så ifall ni vill bli bundis med en i teamet på 99, ta turen

Eventuellt så skulle kanske min morbror kunna fixa det, men jag vet inte ifall han orkar det.

Jag ska höra med honom, iallafall. Men jag tror inte att han kan eller vill.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-07-17 23:11

Vi håller tummarna för din morbror så länge ztaafen... Men någon annan skön lirare kanske tittar förbi.

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2007-07-17 23:19

Sidde din #¤&%#¤!

Denna tråd kostar mig 30 kr

Ursprungligen av VaCUm:

Denna tråd kostar mig 30 kr

Se det från den ljusa sidan, du sponsrar 99.se.

Jag ska dra iväg ett mail till min morbror senare, men jag är väldigt tveksam till att han går med på det.

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2007-07-17 23:33

Kan förklara lite smått vad det är för burkar:
1 Sun Ultra2 på 300 MHz med 512 MB RAM
1 Sun Sparcstation 5 (tror jag). Den är inte någon viktig maskin men skulle vara kul att få upp den hit
1 Nortel 2U hög Level 3-switch från förra årtusendet. Säkert usel prestanda men kul leka med
1 Nokia 1U hög router. Jag har lovat att ge den till en kamrat.
1 Dell SSF-burk. Troligtvis pentium 2 eller 3. Kan vara bra att ha.

De viktigaste är Nokia-routern, Nortel-switchen och Ultra2an. De andra kan tas vid ett senare tillfälle.

Han verkar inte så pigg på att köra upp dem, tyvärr.

Du kan få fem flyttkartonger med "blandat Mac" från mig också

Ursprungligen av Björnström:

Du kan få fem flyttkartonger med "blandat Mac" från mig också

Ojojoj. Det är en hel del, du. Finns det något över till mig med, tro?

Ursprungligen av Björnström:

Du kan få fem flyttkartonger med "blandat Mac" från mig också

Är det 5 lådor blandade xserve g5 direktimporterade från usa så kan jag tänka mig att forsla bort dom mot bensinpengar givevis

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2007-07-18 12:56

Jag fick just veta att en släkting vill ge mig en äldre pc-laptop också. Det börjar bli en redig hög med burkar och annat som skall transporteras nu.

Att lasta allt på pall och köra med bussgods blir nog inte så billigt. Om jag väntar en månad är det säkert ännu mer.

Sidde: Hänger du med på en resa till stockholm med bil om en månad?

1
Bevaka tråden