Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Niklas är namnet

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Härnösand
  • 2007-07-17 16:24

Jag upptäckte den här forumdelen först idag, men jag antar att det går bra att skriva presentationen nu, bättre en dag sent än aldrig.

Jag heter Niklas som ni kanske har förstått och tog studenten från Medieprogrammet på Härnösands gymnasium nu i våras/sommras där jag hade grafisk kommunikation som inriktning. Redan i höst ska jag fortsätta plugga inom media, då i Umeå där jag ska läsa utbildningen "medieproducent".

Min erfarenhet av Mac (som började dåligt) kommer från gymnasiet där det bara fanns såna. Det började med att vi satt med gamla Macar (jag vet tyvärr inte vad för modell och årgång det var på dem) som bara krånglade hela tiden. De hängde sig, nätverket fungerade inte och inloggningarna fungerade inte, det kan förstås ha berott på att det var på en skola, där saker i regel krånglar. Så var det i ungefär två år, sen beställdes det nya iMacar, vilken förändring! Det blev som att gå ifrån regn till solsken på en sekund, det var då jag insåg att Mac är ju rätt bra ändå

Nu ska jag käka middag så jag hinner inte skriva mer, men fråga gärna om det är nåt ni undra över.

Hallå och välkommen

Välkommen hem

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2007-07-20 23:27

Vi hade också Macar när jag gick på Marknadsföring o Försäljning 1987. Problemet var att vi hade en så kallad datautbildning som var obligatorisk för alla elever. Vår lärare som vi hade i "datakunskap" var helfrälst på ABC80 eller vad fan det nu hette. Där satt vi alla helt ointresserade av vad det var han mässade och alla fick underkänt. När vi kom tillbaka till vår avdelning med Macar, jag kommer inte ihåg vad de hade för modellnamn, så insåg vi alla, tror jag, att DOS inte var något för oss. Det som impade mest på mig på den tiden var en laseskrivare från apple som vi hade när vi skrev ut våra Pagemaker-dokument

Ursprungligen av Niklas_:

Redan i höst ska jag fortsätta plugga inom media, då i Umeå där jag ska läsa utbildningen "medieproducent".

Då får du se till att hänga med på de macpub:ar och grillkvällar och keynote-träffar som kommer att gå av stapeln här i Umeå!

1
Bevaka tråden