Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PAN på W950

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag försöker få igång PAN på min W950 så jag kan komma åt internet via bluetooth från min dator. Har sökt på detta forum och google men får inte till det. Har bl a följt denna guide men jag får aldrig upp något val i min bluetooth-meny (på datorn) om att ansluta till min telefon.

Någon som har lyckats med detta? Samma borde gälla M600 också.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-07-15 23:29

När du parar din W950 ska du läsa extra noga i nedre fönstret för Bluetooth-inställningar. Där hittar du en mängd av saker, bla Device Services. Där ska det stå PAN Network Access Point. Gör det inte det är du rökt...

Det gör det inte, men jag kan inte påstå att jag är rökt för det. Telefonen (liksom m600) ska stödja PAN av alla dess slag. Jag kan ställa in telefonens PAN inställningar men när jag parar så finns ändå inte PAN med i listan bland tjänster. Någonstans gör jag fel men det är inte lätt när SEs manual inte nämner hur man ska gå till väga.

Ingen med w950/m600 som fått detta att fungera och kan skriva en mer utförlig guide?

Ska försöka få igång det både på min mac (hemma) och bärbara med Windows (jobb). Läser man kommentarerna nedan från guiden så verkar det skita sig för dom flesta. Har inget antivirusprogram på macen och har slagit av brandväggen. Problemet är att det inte går att felsöka, inga loggfiler att skumma igenom. Jag svamlar i mörkret...

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-07-16 23:39

Så fort det står serial port eller dialup (DUN = DialUp Network) så är det inte NAP som det är frågan om. NAP kör med något som heter BNEP i botten och emulerar ett nätverk i botten. DUN emulerar ett (oftast) Hayes-kompatibelt modem över en virituell serieport. Dessa två, DUN och NAP, är inte kompatibla.

Texten som du får är tolkningen av ett par statusord som kommer från mobilen. Det är alltså ingen risk att just din mobil råkar kalla tjänsten för något annat, om du misstänker detta.

Jag kokar. Från och med nu kan ni svara med riktiga svar, inga chansningar (frazze ej inräknat). OK?

Hokus pokus också var alla inlägg förutom frazzes borta...

Ursprungligen av DeeJam:

Hokus pokus också var alla inlägg förutom frazzes borta...

http://my-symbian.com/forum/viewtopic.php?t=33135

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-07-17 23:55
Ursprungligen av DeeJam:

Hokus pokus också var alla inlägg förutom frazzes borta...

Hoppsan - hur gick det till...

1
Bevaka tråden